Suzuki robí čo môže, ale pravidlá sú proti nemu

Suzuki nasadilo rozsiahlu elektrifikáciu svojich typov, ktoré teraz disponujú mild hybridnou technológiou. Viac o nej si môžete pozrieť v našom teste Vitara Hybrid. Žial, táto technológia sa do Jimnyho nedostala a máte posledné mesiace na jeho kúpu. Len na pripomenutie, flotilový limit CO2 pre automobilky je 95g/km. Jimny produkuje pomerne veľa emisií (od 154 do 170 g/km) a Suzuki nedisponuje žiadnou úľavou. Tú dostane výrobca v prípade, ak disponuje čisto elektrickým vozidlom alebo ide o malovýrobcu.

Pomerne nezmyselnú úľavu dostávajú aj autá s vyššou hmotnosťou. Jimny váži iba 1135 kg, čím nespadá ani do tejto kategórie. Celkovo s týmto bojujú výrobcovia malých áut, ktoré sú emisnými pravidlami doslova šikanované. Nedokážu totiž zladiť nízku predajnú cenu s drahým vývojom elektrifikovaných agregátov. A potom sú tú “zelené” plug-in hybridné SUV, ktoré si po 50 kilometroch vybijú batériu a jazdia so spotrebou 12 litrov, čo je ekvivalent 264 kg CO2. Musí byť radosť aktuálne vyrábať automobily pre Európu…