Prvou disciplínou, v ktorej sa chce GLC-čko posunúť vyššie je priestor. Oproti GLK-čku narástlo v každej možnej partii. Od šírky interiéru, v ktorej sa miesto na ramená rozšírilo o 54 mm, až po kufor, ktorý sa môže pochváliť 80 l nárastom. Vďaka dlhšiemu rázvoru sa podarilo spríjemniť pasažierom dlhé chvíle na zadných sedadlách nárastom miesta na kolená o 36 mm. Celkovo tak GLC-čko natiahli až o 120 mm a rozšírili o rovných 50 mm.

Pokles spotreby a emisii

O nových motoroch v GLC-čku na TopSpeed.sk už čo to popísali. Dôležitou novinkou je, že oproti predchodcovi spotreba zároveň s emisie CO2 klesli až o 19%. Pre petrolheadov to nie je bohvie ako zaujímavá informácia. No v krajinách, kde sa od emisií odvodzuje cestná daň áno. Nové info dorazili aj o hybridnej verzii GLC 350e 4MATIC, ktorej základ tvorí prepĺňaný dvojlitrový benzín. Celkový výkon tejto verzie by sa mal vyšplhať až na 235 kW, čiže veľmi slušných 320 koní. Všetky motory kombinujú s deväťstupňovou automatickou prevodovkou 9G-TRONIC, no hybrid dostane starý známy 7G-TRONIC s prívlastkom PLUS, ktorý bol vyladený pre potreby hybridného ústrojenstva. S manuálom sa zatiaľ neráta, no netreba hádzať flintu do žita. Minulé GLK-čko bolo zo začiatku štandardne dodávané výhradne s automatickou prevodovkou, neskôr ponúkali aj manuál.

Za efektivitu vozidla môžme poďakovať nižšiemu aerodynamickému odporu, ktorý klesol aj vďaka nižšiemu koeficientu tvaru karosérie cd=0,31. V minulej generácii to bolo cd=0,34. Konštruktéri vravia, že výsledok dosiahli vďaka oplastovaniu podvozku, lepšiemu tesneniu okolo svetlometov alebo chladiča a množstvom iných detailov. Osobne si však myslím, že aerodynamike prospela aj zmena dizajnu, ktorý už nie je tak krabicoidný ako u GLK-čka. Či dizajn pomôže aj s predajmi uvidíme neskôr. Nedá mi totiž nevšimnúť si, ako GLC-čko oproti GLK-čku stratilo svojsku tvár.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

V novom GLC-čku, ako je už dobrým zvykom, si budeme môcť prepínať medzi niekoľkými jazdnými režimami vďaka systému DYNAMIC SELECT. Okrem starých známych režimov ECO, COMFORT, SPORT, SPORT+ a INDIVIDUAL, môžeme v novom modeli nájsť aj Off Road paket, ktorý ponúka ďalších päť režimov, z ktorých štyri sú úplnou novinkou. Mód SLIPPERY, čiže mód do šmyklavých podmienok už poznáme. Novými sú OFFROAD, ktorého názov hovorí sám za seba, INCLINE na šplhanie strmých svahov, ďalej ROCKING ASSIST, ktorý vám pomôže s prekonávaním kamenistého terénu alebo režim TRAILER, ktorý oceníte pri ťahaní prívesu.

Čo sa asistenčných a bezpečnostných prvkov týka, GLC-čko je nimi doslova nabité. Už v základe dostanete COLISION PREVENTION ASSIST PLUS, ktorý sleduje premávku pred vozidlom a v krajnom prípade zabrzdí,CROSSWIND ASSIST napomáhajúci pri silnom bočnom vetre, HEADLAMP ASSIST, ktorý prepína medzi diaľkovými a stretávacími svetlami a systém ATTENTION ASSIST, ktorý vám slušne naznačí vašu momentálnu nekompetentnosť za volantom. Za príplatok môžete mať v aute všetko na čo si spomeniete. Od radarového tempomatu, cez LED inteligentné svetlá, až po Head-Up display. Nové GLC-čko bude skrátka typický nemecký premiant, ktorého príplatkovú výbavu budete študovať aj niekoľko dní.