Zmenené využitie

Pritom na papieri ide o pomocníka v teréne. Hydraulické odpruženie E-Active Body Control totiž nevyvažovalo auto iba v zákrutách, ale takisto mu umožnilo takmer doslova vyskočiť z problémov v teréne. V prípade ak zapadnete v piesku alebo snehu, auto začne “poskakovať”, vďaka čomu kolesá nájdu trakciu a pohnete sa aj v situácii, kde by ste inak ostali vysieť. Ako asi už môžete tušiť, nikto tento systém nevyužíval takýmto spôsobom. Má totiž ešte jeden režim.

Free Driving Assist, v ktorom ho môžete celý ovládať iba za pomoci displeja. Auto sa tak môže plýžiť nízkou rýchlosťou, ale hlavne stáť na mieste, a pohupovať sa hore dole, podobne, ako americké low ridery. Samozrejme sa GLE vďaka tejto funkcii stalo okamžite autom číslo 1. pre rapperov a tvorcov obsahu na sociálnych sieťach. Ako to však býva, niektoré veci majú iba 5 minút slávy. V Amerike sa totiž auta neobjednávajú, ale zákazníci vezmú to, čo má aktuálne predajca na sklade. A väčšina predajcov neobjednávala GLE s príplatkom za takmer 9 000 dollárov, čo sa pochopiteľne podpísalo na predajoch inovatívneho systému. Severoamerické zastúpenie trojcípej hviezdy sa pre magazín Motor Trend vyjadrilo, že systém aktívnej kontroly karosérie bude vyškrtnutý z ponuky pre GLE kvôli nízkemu dopytu. Pre väčšie a luxusnejšie GLS ostáva v ponuke. V Európe je však aktívna kontrola karosérie naďalej v ponuke aj pre GLE. Potvrdil to produktový špecialista Mercedes Benz Slovensko, ktorý v dobe písania článku nedisponoval informáciami o stiahnutí tejto príplatkovej výbavy z predaja. 

Zdroj: motor1.com, Mercedes Benz Slovensko

Foto: media.daimler.com