Komunitu priaznivcov športovej divízie AMG súčasný stav nebaví. Najvýkonnejšie „Céčko“ vymenilo vo verzii C63 osemvalcový agregát za hybridný štvorvalec a ďalší vrcholný model – E63 – si mal vystačiť s radovým šesťvalcom a elektromotorom. Lenže podľa zákazníkov je to málo, navyše konkurencia na pílu, respektíve downsizing tak tvrdo netlačí.

To aspoň naznačuje americký magazín Car and Driver, respektíve jeho známy a rešpektovaný európsky dopisovateľ Georg Kacher. Podľa jeho slov vyššie spomenutá technika na bitku so šesťvalcovou M3 a chystanou plug-in hybridnou M5 V8 jednoducho nestačí. Na dôvažok... nové Audi RS5 a RS7 majú spoliehať na benzín-elektrickú techniku so systémovým výkonom 650 koní, kde bude základom vidlicový šesťvalec.

Súčasné Céčko od AMG je len štvorvalcové a zákazníkom sa to nepáči.

Jedinou cestou späť k zákazníkom má byť oživenie známych štvorlitrových preplňovaných osemvalcov M177, ktoré by sa podľa dvoch na sebe nezávislých zdrojov mali objaviť pod prednou kapotou triedy C a E v roku 2026. Bez značných úprav to však kvôli emisným predpisom nepôjde.

V8 preto aktuálne prechádza modernizáciou tak, aby bola schopná splniť emisnú normu Euro 7, a to bez elektrifikácie nepôjde.

Pôjde to aj bez väčších úprav

V princípe by mali obe osemvalcové AMG dostať techniku veľmi podobnú súčasnému Mercedesu-AMG GT S E Performance, ktorá kombinuje 4.0 V8 (639 koní) a prídavný elektromotor (204 koní), takže vodič dostane systémových 843 koní. Prípadne AMG S 63 E Performance, kde zákazník dostane 802 koní.

Podľa ľudí zapojených do tohto projektu nie sú nutné žiadne hĺbkové úpravy karosérií, aby boli triedy C a E schopné ubytovať osemvalce spolu s trakčnou batériou a elektromotorom. Naopak, modifikácie majú byť len minimálne. A pretože Mercedes v prípade oboch áut testuje predĺženie životných cyklov, najvýkonnejšie modely AMG by mohli vydržať vo výrobe aj po roku 2030, dodáva Car and Driver.