Rozumné ceny a rýchly postup v kvalite. To sú dva hlavné dôvody, prečo európski motoristi prestávajú pozerať na čínske autá dešpektom. To nie je náš názor, ale rýchle zhrnutie aktuálnych predajných výsledkov bývalej britskej značky MG, ktorá dnes patrí pod štátny koncern SAIC Motor.

Kým v roku 2018 firma v EÚ predala len okolo 9000 áut, v roku 2021 to už bolo 52 546 vozidiel. Vlaňajší rok bol opäť rekordný – MG si pripísalo 113 917 registrácií. Na domácom čínskom trhu táto značka predala 110 100 automobilov.

Patrí k najrýchlejšie rastúcim značkám v EÚ

Že táto dynamika nie je náhodná, dokazujú aj výsledky za prvé tri mesiace tohto roka. MG vďaka tomu už nechalo za sebou Land Rover, Hondu, Jeep, Porsche či Cupru. Vlani Číňania obsadili v rebríčku najrýchlejšie rastúcich značiek v Európe druhé miesto hneď za Teslou a aktuálne to asi nebude o nič horší výsledok.

Automobilka totiž na jednotlivých európskych trhoch postupne spúšťa predaj elektrického hatchbacku MG4, ktorý je priamym konkurentom Volkswagenu ID.3. Kým Nemci si za svoje auto doma účtujú minimálne 39 995 eur (s 58-kWh baterkou), za čínsky ekvivalent (51 kWh) dáte 28 590 eur, teda o 11 400 eur menej.

MG navyše podporí svoju expanziu novým športovým modelom Cyberster. Elektrickým roadsterom s výkonom buď 314 alebo až 544 koní, ak si objednáte dvojmotorovú verziu, samozrejme s pohonom 4x4.

Táto novinka s látkovou strechou zatiaľ oficiálne predstavená nebola, jej fotky sa však dostali na internet podobným spôsobom, ako v prípade VW ID.7. Zverejnili ich úradníci čínskeho ministerstva dopravy.

Väčší ako vyzerá

Cyberster, ktorý nepriamo nadväzuje na pôvodný MGF, respektíve MG TF, má dĺžku 4535 mm, šírku 1913 mm, výšku 1329 mm a rázvor náprav 2690 milimetrov. V porovnaní s Mazdou MX-5 ide o výrazne väčší automobil, japonský roadster je o 62 cm kratší a čínske auto svojou dĺžkou dokonca o 21 cm prekonáva i aktuálne BMW Z4.

Podľa predbežných, zatiaľ nepotvrdených informácií je pohotovostná hmotnosť elektrického Cybersteru 1850 až 1985 kg, aj tak má ale zvládnuť zrýchlenie z miesta na 100 km/h za „menej ako 3 sekundy“ a maximálna rýchlosť bude v závislosti na konkrétnej verzii obmedzená na 193 alebo 200 km/h.

Viac technických detailov zatiaľ nemáme, nové MG má však svetovú premiéru už začiatkom budúceho týždňa v rámci šanghajského autosalónu, takže sa k nemu ešte vrátime.

zdroj: MG, Autocar, Automobilwoche