Emisie, emisie a emisie... to ten hlavný dôvod, prečo sa Peugeot v poslednej generácii modelu 208 ani len neobťažoval vytvoriť tradičný ostrý hatchback s písmenami GTI v názve, ktoré majú u francúzskej značky neuveriteľne bohatú históriu. O niečo menej známe sú verzie Rallye, ak sa ale trochu orientujete v histórii firmy, nepochybne viete, o čom je reč.

Stellantis je v súčasnej situácii a pri momentálne platnej legislatíve logicky racionálny a nič také ako GTI alebo Rallye nechystá, našťastie sú tu ale iné subjekty, ktoré sa dokážu tejto výzvy chopiť vo vlastnej réžii.

Jedným z nich je švajčiarsky predajca Peugeotov Garages-Hotz, ktorý začal predávať vlastnú verziu 208 Rallye. Presne podľa pôvodnému vzoru nadelil novinke klasický biely lak, v rovnakom odtieni nastriekané plechové disky a nevyhnutné doplnky v podobe typických bývalých farieb športového oddelenia automobilky a nápisu Peugeot Talbot Sport na čelnom okne.

Švajčiarsky hatchback ostal pri sériovej technike, v tomto prípade preplňovanej jedna-dvojky spárovanej so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Má skromných 101 koní, vtipné na tom ale je, že rovnako silný atmosférický štvorvalec s objemom 1,3 litra mala tiež 205 Rallye (101 koní) i verzia 1.9 Rallye (102 koní) a podobne na tom bola i 106 Rallye (1.3 – 98 koní, 1.6 – 103 koní).

Rozdiel bol samozrejme v rozmeroch a hmotnosti. Dnešná 208 má dĺžku 4055 mm a s týmto motorom 1165 kg, zatiaľ čo Peugeot 205 1.3 Rallye mal len 3705 milimetrov a vážil na dnešnú dobu neuveriteľných 794 kg.

Dodávame, že Švajčiari si za auto účtujú v prepočte necelých 25 450 eur a tento príbeh možno bude mať ďalší zaujímavý vývoj. Briti sa do tohto auta zamilovali tak veľmi, že začali bombardovať miestne zastúpenie Peugeotu, či by mohli niečo podobné pripraviť aj pre nich. Odpoveď neznie beznádejne: „Hľadáme, čo sa dá v tomto smere urobiť,“ odkázal prostredníctvom médií importér.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 10 obrázkov

zdroj: Autoexpress