Tak toto je víťaz. Trojvalec s objemom 1,0 litra, ktorý aktuálne poháňa Ford Focus.

Tak toto je víťaz. Trojvalec s objemom 1,0 litra, ktorý aktuálne poháňa Ford Focus.

Podľa všetkého je v poslednom čase hlavným kritériom výberu víťaza tejto ankety downsizing a na oko čo najlepší vzťah s prírodou. Nechcem tento motor spochybňovať, veď sami ste sa mohli u nás dočítať, že prekonal niekoľko rýchlostných rekordov, ale musím sa zamyslieť nad tým, či je práve on to najlepšie čo máme. Kde sú tie časy, keď svetu kraľovali R6 od BMW. Tak či tak, o víťazovi rozhodla porota, ktorá pozostáva z motoristických novinárov z celého sveta.

Anketa pozostáva z 12 kategórií. Máme tu „International Engine of the Year, New Engine, Green Engine, Performance Engine“ a potom podľa objemu- do 1 litra, od 1 do 1,4 litra, od 1,4 do 1,8 litra, od 1,8 do 2 litrov, od 2 do 2,5 litra, od 2,5 do 3 litrov, od 3 do 4 litrov a nad 4 litre. Poďme sa teda pozrieť na výsledky v jednotlivých kategóriách.

Na druhom mieste skončil motor od VW, ktorý je napríklad v Pole, Golfe, Audi A1 alebo v Škode Fabii RS.

Na druhom mieste skončil predvlaňajší víťaz od VW, ktorý je napríklad v Pole, Golfe, Audi A1 alebo v Škode Fabii RS, teda 1,4 TFSI s prepĺňaním kompresorom a turbom.

Celkovo najlepší motor roka 2012 (International Engine of the Year)

(poradie, motor, počet bodov)

1. Ford 1,0 EcoBoost- 401

2. Volkswagen 1,4 TSI Twincharger- 288

3. Ferrari 4,5 V8- 224

4. GM 1,4 (Voltu/Ampere predlžuje dojazd)- 212

5. BMW 2,0 turbo N20- 199

6. BMW/PSA 1,6 turbo- 162

7. BMW 3,0 turbo R6- 160

8. BMW M 4,0 V8- 128

9. Audi 2,5 turbo R5- 126

Po minuloročnom víťazstve dvojvalca 0,9 TwinAir od Fiatu, teraz zvíťazil trojvalec s objemom 1 liter. Sú tieto motory naozaj to najlepšie čo môžeme mať pod kapotou?
Štvorlitrovým osemvalecom od BMW s označením M sa môže pochváliť M3 kupé a kabriolet.

Štvorlitrovým V8 od BMW s označením M sa môže pochváliť M3 kupé a kabriolet.

Ekologický motor roka (Green Engine)

1. GM 1,4 (Voltu/Ampere predlžuje dojazd)- 197

2. Ford 1,0 EcoBoost- 159

3. Nissan elektromotor- 145

Nováčik roka (New Engine)

1. Ford 1,0 EcoBoost- 157

2. BMW 3,0d triturbo R6- 154

3. Mazda 2,2 skyactiv diesel- 143

Výkonný motor (Performance Engine)

1. Ferrari 4,5 V8- 171

2. McLaren 3,8 V8- 147

3. BMW 4,4 biturbo V8- 127

Najlepší motor do 1 litra objemu

1. Ford 1,0 EcoBoost- 371

2. Fiat 0,9 TwinAir- 310

3. Volkswagen 0,9 R3- 262

Najlepší motor s objemom od 1,0 do 1,4 litra

1. Volkswagen 1,4 TSI Twincharger- 337

2. Volkswagen 1,2 TSI- 179

3. Fiat 1,4 MultiAir turbo- 160


Motor od GM slúži ako generátor rozšírenia dojazdu pre Chevrolet Volt a Opel Ampera.

Motor od GM slúži ako generátor rozšírenia dojazdu pre Chevrolet Volt a Opel Ampera.

Najlepší motor s objemom od 1,4 do 1,8 litra

1. BMW/PSA 1,6 turbo- 321

2. Audi 1,8 TFSI- 204

3. Toyota 1,8 hybrid- 149

Najlepší motor s objemom od 1,8 do 2 litra

1. BMW 2,0 turbo N20- 278

2. Audi 2,0 TFSI- 246

3. BMW 2,0d biturbo- 243

Najlepší motor s objemom od 2 do 2,5 litra

1. Audi 2,5 turbo R5- 380

2. Mercedes-Benz 2,1 CDI- 260

3. Mazda 2,2 skyactiv diesel- 245

Najlepší motor s objemom od 2,5 do 3 litrov

1. BMW 3,0 biturbo R6- 257

2. BMW 3,0d triturbo R6- 234

3. BMW 3,0d R6- 191

Najlepší motor s objemom od 3 do 4 litrov

1. BMW M 4,0 V8- 292

2. McLaren 3,8 V8- 276

3. Porsche 3,8 boxer- 220

Najlepší motor s objemom nad 4 litre

1. Ferrari 4,5 V8- 206

2. BMW 4,4 biturbo V8- 190

3. Mercedes AMG 5,5 V8- 118

Motor, ktorý vznikol vďaka spolupráci BMW a PSA skončil na 6. mieste. Používa ho Mini, Peuget a Citroen.

Motor, ktorý vznikol vďaka spolupráci BMW a PSA skončil na 6. mieste. Používa ho Mini, Peugeot a Citroen.

Pozrite si výsledky predošlých International Engine of the Year:


International Engine of the Year 2011


International Engine of the Year 2010