Nemecké autá sú dlhé roky výkladnou skriňou ekonomiky najľudnatejšej krajiny EÚ. Podľa aktuálneho reprezentatívneho prieskumu, ktorý zverejnil nemecký zväz inžinierov VDI, majú samotní Nemci značné pochybnosti o konkurencieschopnosti svojej krajiny.

Pohľad oslovených respondentov na automobilový sektor hovorí sám za seba. 55 % opýtaných neverí, že najlepšie autá na svete budú o 10 či 15 rokov pochádzať z Nemecka.

Joachim Damasky, senior poradca BMW, to nevidí až tak čierno: "Stále sme na správnej ceste a ľudia chcú spoľahlivú mobilitu. Je však tiež jasné, že nemôžeme cesty ešte viac zaplniť vozidlami."

Kde sa bude vyrábať?

"Nemecké autá budú aj naďalej predstavovať referenčné hodnoty,“ myslí si Damasky. Či sa však nové elektroautá budú ešte vyrábať v Nemecku, je otázne aj podľa zástupcu BMW: "Úlohu tu zohrávajú problémy v energetike a nedostatok kvalifikovaných pracovníkov," podotkol.

Damasky pritom apeluje aj na politikov, pretože nemecký automobilový priemysel podľa neho potrebuje väčšiu mieru istoty z hľadiska plánovania projektov do budúcna. Otázne je, či politické elity naozaj dokážu prísť s akýmsi zázračným receptom, ktorý podporí nemecké automobilky v boji s čínskou a inou ázijskou konkurenciou.

Medzitým už na dvere klope aj americká Tesla. Tá má v Európe rozpínavé tendencie a chce si nepochybne ukrojiť z trhového koláča, a to opäť najmä v neprospech Volkswagenu.

Nuž a keďže Volkswagen vyrába aj u nás a Slovensko je zároveň silno previazané s nemeckou ekonomikou, celá téma sa nás samozrejme bytostne dotýka.

Zdroj: VDI