Malý mestský hatchback odštartoval svoju kariéru v roku 2011, teda v čase, keď Škoda ponúkala Fabiu druhej generácie a na trh práve prichádzal novodobý Volkswagen Beetle. Kým obe spomínané autá to majú dávno za sebou, Ypsilon stále žije a má sa celkom dobre. A to napriek tomu, že ho od roku 2017 oficiálne kúpite už len v Taliansku.

Tamojší motoristi sú známi okrem iného aj značnou náklonnosťou k automobilom domácej proveniencie a práve vďaka ich dostatočnému záujmu sa vlani podarilo predať takmer 44 tisíc Ypsilonov.

Ani v tomto roku nadšenie Talianov zásadne nepoľavuje, od januára do augusta si rozobrali 27 421 malých Lancií a toto auto vďaka tomu dokonca navýšilo svoj tržný podiel o 0,1 percentného bodu na celkových 3,2 percenta.

Aj tento výsledok je pre Stellantis nepochybne signálom, aby štýlové mini udržali na trhu, v každom prípade sa Lancia rozhodla ponúknuť svojim verným klientom čosi naviac.

Ypsilon modelového roka 2023 na prvý pohľad vyzerá rovnako ako súčasné auto, v jeho výbave sa však objavuje niekoľko nových moderných prvkov, ktoré ste doteraz v ňom mať nemohli.

V interiéri hatchbacku pribudla indukčná nabíjačka mobilných telefónov, audiosystém so 7-palcovou obrazovkou, aktuálne doplnený bezdrôtovým pripojením Apple CarPlay a Android Auto a novinkou je tiež zadná parkovacia kamera. Zákazníci, alebo v tomto prípade skôr zákazníčky by mohli oceniť nový zelený odtieň laku s názvom Verde Rugiada, farebné doplnky palubnej dosky či vylepšenú grafiku prístrojového panelu.

O pohon Ypsilonu sa v posledných dvoch rokoch stará už len jediný motor – litrový atmosférický trojvalec s mild-hybridnou technikou, ktorý produkuje 70 koní, 92 Nm a stačí na zrýchlenie z miesta na stovku za 14,2 sekundy a maximálnu rýchlosť 163 km/h. Lancia hovorí, že by mal byť odteraz ešte ohľaduplnejší k životnému prostrediu, parametre (vrátane spotreby) ale zlepšenie neukazujú. Priemerná spotreba podľa metodiky WLTP sa podľa výbavy má pohybovať od 4,8 do 4,9 litra na 100 km.

zdroj: Lancia, Stellantis