A práve preplňovaný benzínový trojvalec je to, čo je na tomto aute nové. Teda tak to aspoň tvrdí Nissan. Podľa automobilky si zážihový agregát zachoval objem 1,5 litra, má však ísť o úplne nový motor s tepelnou účinnosťou až 42 percent.
Jeho súčasťou je aj väčšie turbodúchadlo, ktoré dovolilo konštruktérom znížiť otáčky spaľovacej jednotky o 200 ot./min. pri jazde po diaľnici. Čo naopak agregát už nemá, je systém schopný meniť variabilný kompresný pomer.
Úspornejší, výkonnejší, tichší
Kvôli zníženiu strát sa do trojvalca dostal nový olej s veľmi nízkou viskozitou. Má špecifikáciu 0W-16, pričom automobilka predĺžila servisné intervaly motora z 15 000 na 20 000 kilometrov. Výsledok všetkých zmien?
Nissan sľubuje zníženie priemernej spotreby o 16 percent a zároveň o 14 percent vyššiu prevádzkovú efektivitu na diaľnici v porovnaní so súčasným autom. Aby sme boli konkrétni, máme to aj v absolútnych číslach. Nissan uvádza priemernú spotrebu 4,5 litra benzínu na 100 kilometrov, čo je o 0,6 litra menej oproti predchodcovi.
Zo 190 na 205 koní
Vďaka uvedeným zmenám má prepracovaný Nissan Qashqai dojazd 1200 kilometrov, tým ale výhody modernizácie nekončia. Výrobca upozorňuje na zlepšený komfort jazdy, pretože sa tvorcom súčasne podarilo znížiť hluk v kabíne o 5,6 dB.
Nemení sa naopak kapacita prídavnej batérie, tá ostala na úrovni 2,1 kilowatthodiny, ale môžete sa tešiť na nepatrne lepšiu dynamiku. Nissan prekalibroval techniku tak, že elektromotor odteraz ponúka o 15 koní vyšší výkon, takže vodič dostane celkovo 151 kW, teda 205 koní.
Kompatibilný s Googlom
Novinka dorazí na trh na jeseň tohto roka a bude vás chcieť presvedčiť ešte jednou dôležitou modifikáciou. V Qashqai modelového roka 2026 je aj nový infotainment od Google, ktorý poskytuje prístup k jeho štandardizovaným mapám, obchodu či hlasovému asistentovi.
zdroj: Nissan