Asi najjednoznačnejším ukazovateľom, že si jazdu za volantom skutočne užívate, je váš úsmev a radosť, ktorá z neho vyžaruje. To však samotná automobilka netuší, teda jedine že by bola v aute kamera, ktorá by snímala vašu tvár. Presne k tomuto kroku sa odhodlal Abarth, ktorý sa rozhodol zmerať zážitok počas jazdy s ich vozidlami pomocou technológie rozpoznávania tváre. Tá je nám dobre známa, a to najmä vďaka mobilným telefónom. 

Technológia budúcnosti? 

Daná technológia nie je úplne cudzia ani automobilovému priemyslu. Napríklad  Hyundai predstavil prostredníctvom sesterskej značky Genesis odomykanie či naštartovanie vozidla práve prostredníctvom biometrických dát, teda vrátane rozpoznávania tváre, pričom prvým modelom, ktoré danú technológiu dostane, by mal byť elektrický crossover GV60. Auto podobne ako smartfón reaguje na tváre zaregistrované v systéme. Odborníci sa navyše zhodujú, že toto rozpoznávanie by mohlo v budúcnosti uľahčiť správu a udeľovanie prístupu k fleetovým vozidilám, alebo by mohlo slúžiť na potvrdenie totožnosti príjemcu zásielky doručenej autonómnym vozidlom. 

Poďme ale spať k Abarthu. Ten využil technológiu rozpoznávania tváre na britskom okruhu Mallory Park pod vedením vedca menom Dale Esliger z univerzity v Loughborough. Cieľom bolo meranie emócií, ktoré počas jazdy prežíval nielen samotný vodič ale aj spolujazdec.Výskum v rámci tejto oblasti je obmedzený, predpokladám však, že to bude práve automobilový priemysel, ktorý bude naďalej pokračovať v jej skúmaní, keďže výrobcovia sa snažia zdokonaliť zážitok z jazdy vo svojich vozidlách,“ tvrdí Dale Esliger.

Okrem spomenutej technológie boli použité aj snímače srdcovej frekvencie, teda elektrokardiogramom (EKG) a fotopletyzmografia (PPG), čo umožnilo zistiť celý rad emócií pasažierov. Výsledok? Abarth uvádza, že výrazným pocitom osôb na palube modelov F595, 595 Esseesse a 595 Competizione je šťastie. Za volantom sa dalo vyčítať z tváre priemerne 31,8 % vodičov a 35,4 % spolujazdcov. Keď sa ale za volant posadil profesionálny pilot, podiel strachu a šoku stúpol na 11,9 %. Išlo však zatiaľ len o test a Abarth neuvádza, či má záujem danú technológiu uviesť aj do sériových modelov. 

Zdroj: Stellantis