Na predstavení Carrery S prezradil šéf výroby August Achleitner aj novinky ohľadom GT3 RS. Nová generácia dostane atmosférický 4-litrový motor ako doteraz. No zmeny nastanú pri výkone, a to konkrétne navýšenie o 15 kW (20 k) oproti poslednej verzii. Maximálny krútiaci moment bude na úrovni 470 Nm, čiže o 10 Nm viac. Otáčky motora porastú až do 9000, z čoho vám výfukový systém pripraví poriadny orchester. Následkom týchto zmien vyletíte na stovku už za 3,2 sekundy s maximálnou rýchlosťou 312 km/h.

GT3 RS bude mať blízko k pretekárskemu špeciálu

Ďalšou vecou, ktorú Achleitner poodhalil, je prepojenie vývoja motora GT3 RS s pohonnou jednotkou pretekárskeho špeciálu 911 GT3 Cup. Z motoršportového odvetvia bude tiež odvodený princíp dodávky oleja, ktorý využíva samostatnú nádrž na olej, plne premenlivé olejové tlakové čerpadlo a prídavnú dodávku oleja cez kľukový hriadeľ. Blok motora a hlavy valcov budú vyrobené z hliníka. Čo sa týka prevodovky, v GT3 RS bude k dispozícii len automat. Ak ste milovník manuálu, ten dostanete len v obyčajnej 911 GT3. Pri hmotnosti auta by sa toho veľa meniť nemalo. GT3 RS je už aj teraz ochudobnená o množstvo prvkov komfortu, no aj tak sa predpokladá, že nejaké to kilečko RS zhodí. Vylepšeniami by mali prejsť aerodynamické prvky auta, čo by malo priniesť ešte lepšiu stabilitu v zákrutách a vyššiu prejazdovú rýchlosť.

V túto chvíľu je ťažké predpovedať, kedy presne príde nová 911 GT3 RS, no nejaký čas to potrvá, nakoľko dodávky modelu Carrera S/4S ešte ani nezačali.

Zdroj: porsche.com