Tlačidlá zostali, pribudol head-up displej
Auto je pomenované podľa barcelonskej štvrte El Raval. Mapou tejto štvrte sú inšpirované fólie, ktoré malo na sebe počas predstavenia na IAA v Mníchove. V interiéri zaujme čistý a prehľadný dizajn s ostrými líniami. Palubnej doske dominuje 12,9-palcový infotainment systém, ktorý dopĺňa digitálny prístrojový panel. Nechýba ani špičkový head-up displej s rozšírenou realitou, ktorý premieta navigačné a jazdné pokyny priamo do zorného poľa.
Raval sa nespolieha len na dotykové ovládanie. Najdôležitejšie funkcie sa ovládajú klasicky pomocou fyzických tlačidiel, čo prispieva ergonómii a každodennej použiteľnosti.
Stredová konzola má „plávajúci“ charakter a je orientovaná smerom na vodiča, vďaka čomu interiér pôsobí dynamickejšie. Športovú atmosféru dopĺňajú typické Cupra detaily v medenej farbe, ktoré sú už prakticky poznávacím znamením.
Inteligentné riešenia pre každodenný život
Hoci ide o mestské supermini, interiér je navrhnutý tak, aby bol maximálne praktický. Pri vývoji dbali aj na úložné priestory, aby využili každú voľnú plochu. Jeden z nich je napríklad pod zadnými sedadlami, vďaka ktorému Raval dokáže ponúknuť viac úložných priestorov, než by sa na prvý pohľad zdalo.
Digitálne služby Cupra pridávajú ďalšiu vrstvu komfortu. Raval je pripravený na Car2X komunikáciu, dokáže komunikovať s inteligentnými križovatkami a nechýba ani parkovací asistent.
Udržateľnosť ako súčasť dizajnu
Cupra nezabúda ani na ekológiu. Interiér Ravalu je plný inovatívnych materiálov vrátane recyklovaných či prírodných. Zaujímavosťou je využitie 3D tlače a 3D pletenia, ktoré znižujú množstvo odpadu pri výrobe a prinášajú netradičné textúry. Spojenie udržateľnosti a moderného dizajnu nemusí byť len otázkou marketingu.
Raval VZ
Najvyššia verzia VZ bude mať rovnaký výkon ako VW ID.Polo GTI, čiže 226 koní. Dostane aj športovejší podvozok, elektronicky ovládaný samosvorný diferenciál, 19-palcové kolesá obuté do širších 235 mm pneumatík a možnosť deaktivácie stabilizačného systému. Z 0 na 100 km/h zrýchli za 6,9 sekundy. Verzia s predĺženým dojazdom prejde na jedno nabite až 440 km.
zdroj: Cupra