Mazda zatiaľ neprezradila, ako blízko má tento automobil k sériovej výrobe, respektíve či sa na produkčných linkách vôbec objaví. Hovorí ale, že nový koncept Vision X-Coupe prezentuje okrem iného ďalšiu evolúciu štylistického smeru Kodo.
Novinka pôsobí ako konkurent Porsche Panamera či štvordverového Mercedesu-AMG GT, Mazda ju však popisuje ako crossover, aj keď nie je príliš vysoká. Teda aspoň na svoje nie práve najmenšie rozmery.
PHEV na biopalivo
X-Coupé má dĺžku až 5050 mm, šírku 1995 mm, výšku 1480 mm a obrovský rázvor náprav až 3080 milimetrov. Automobilka podrobné technické detaily neprezradila, takže netušíme, či ide o plne funkčné vozidlo, pár základných parametrov ale poznáme.
Mazda hovorí o plug-in hybridnom systéme, ktorý spája dvojrotorový preplňovaný Wankel s elektromotorom a trakčnou batériou. Automobilka jednotlivé podrobnosti príliš nerozoberá, zdá sa ale, že rotačná jednotka slúži len na výrobu elektrickej energie.
Naznačuje to informácia o dojazde čisto na akumulátor – vychádza na 160 kilometrov. Po naštartovaní spaľovacieho agregátu sa akčný rádius predĺži na 800 kilometrov. To samozrejme neznamená, že Wankel nie je schopný poháňať aj kolesá, je to ale málo pravdepodobné.
Pokiaľ ide o výkony, Mazda uvádza jediné číslo, konkrétne 510 koní. A dodáva, že rotačný motor je poháňaný uhlíkovo neutrálnym palivom získaným z mikroskopických rias s patentovanou technológiou zachytávania CO2, ktorej Japonci hovoria „Mazda Mobile Carbon Capture“.
zdroj: Mazda










































