Zdá sa, že Toyota uvažuje správnym smerom. Po výkonnom šesťvalcovom kupé Toyota Supra, slúžiacom ako predvoj a „imagemaker“ celého modelového radu, prichádza s ďalšou jej verziou. A hoci ide o menej výkonnú verziu, paradoxne by mohla byť na skutočnú športovú jazdu ešte lepšia, než jej výkonnejšia sestra. Pod kapotu totiž konštruktéri Toyoty dostali menší prepĺňaný dvojliter naladený na max. výkon 190 kW (258 k) pri 6500 ot./min. (opäť motor z dielní BMW). Viac ako výkon je však dôležitý jeho krútiaci moment 400 Nm dostupný v krásne širokom rozsahu 1550 – 4400 ot./min.. V preklade to znamená, že Supra 2.0 Turbo bude autom dvoch tvárí. Ak bude treba, v maximálnej miere využije pružnosť svojho motora na uvoľnenú ekonomickú jazdu mestom a ak sa vodičovi „zapália“ lýtka, max. krútiaci moment dostupný v širokom otáčkovom rozsahu dokáže „hrabať“ zadnými poháňanými kolesami jednoduchšie, ako by to bolo povedzme v prípade atmosférického motora.

Driftérsky špeciál

Konštruktéri Toyoty si dali údajne záležať najmä na ideálnom rozložení hmotnosti. Vďaka ľahšiemu motoru je teraz na prednej náprave menšia hmotnosť, menšia zástavbová dĺžka pozdĺžne uloženého štvorvalca zasa dovolila jeho posunutie viac dozadu, čo spolu s ideálne umiestnenými prednými sedadlami znamená finálne rozloženie hmotnosti 50:50 (aj s vodičom na palube a na 80 % naplnenou palivovou nádržou). Dvojlitrová Supra je teraz dokonca o celých 100 kg ľahšia, čo so sebou nesie aj precíznejšie naladenie podvozka a menšie odstredivé sily pri jazde. Na želanie vám Toyota do Supry 2.0 Turbo dodá aj aktívny zadný diferenciál, adaptívne tlmiče, či ešte výkonnejšie brzdy. Aj samotní konštruktéri teda tušia, že postavili ideálne vyvážené a športovo veľmi nadané auto, ktoré nájde uplatnenie najmä medzi dynamicky založenými zákazníkmi.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov

Pre 200 šťastlivcov

Pri uvedení novej Supry 2.0 Turbo na trh príde ako prvá špeciálna limitovaná edícia Fuji Speedway vybavená celou armádou pôvodne príplatkového príslušenstva. Okrem zadného „samosvoru, iných bŕz, adaptívneho podvozka a špeciálnych 19-palcových diskov kolies (štandardne dostane Supra 2.0 Turbo disky s priemerom 18 palcov) sa môžu šťastní majitelia tešiť aj na bohatšiu komfortnú a multimediálnu výbavu na palube. Na európskych trhoch sa objaví len 200 kusov tejto edície, už teraz je preto jasné, že z dlhodobého hľadiska pôjde o auto nielen športové, ale čiastočne aj zberateľské.