Tak dobre, GT3 je trochu rýchlejšie. Porsche pre túto verziu uvádza 311 km/h, pre Bentaygu Speed platí hodnota 310 kilometrov. Dokážete si ale predstaviť niečo také s automobilom, teda vlastne vysokým SUV s pohotovostnou hmotnosťou skoro dva a pol tony? Presnejšie povedané 2466 kg, čo je o 42 kilogramov menej v porovnaní s minulou verziou Speed W12.

Tá mala o čosi vyšší maximálny krútiaci moment – 900 vs. 850 newtonmetrov súčasného auta – napriek tomu je však novinka pri zrýchlení z miesta na stovku merateľne živšia. Kým starý model zvládol tento šprint za 3,9 sekundy (a jazdil 306 km/h), Speed V8 to dá za 3,4 sekundy.

Aj s driftovacím režimom

O tento rozdiel sa však postaral nielen motor. Môže za to nová funkcia kontroly rozjazdu (Launch Control), pričom britské SUV sa dočkalo aj prepracovaných jazdných režimov, ktorým dominuje Sport. Ten okrem iného zvyšuje tuhosť tlmičov o 15 percent a uvoľňuje kontrolu stabilizačného systému, aby vám Bentayga „umožnila pretáčavé šmyky, prípadne vzrušujúce uhly driftu“.

To nie je vtip. Briti vážne verzia, že niektorí zákazníci budú skúšať Bentaygu Speed, ako jazdí bokom...

Titán a karbón-keramika

O zvýšenie stability pri ostrých rozjazdoch, ale tiež o zvýšenie manévrovacích schopností pri nízkych rýchlostiach sa stará systém riadenia zadných kolies a štandardne tiež dostanete titánový výfukový systém známej značky Akrapovič so štyrmi výfukovými koncovkami. Naopak karbón-keramické brzdy sú za príplatok.

Vizuálne odlišnosti Bentaygy Speed od ostatných prevedení vám asi najlepšie „popíšu“ fotky, za zmienku ale stoja nové hliníkové disky s priemerom 22 palcov, alebo dokonca 23-palcové, ak si objednáte spomínanú karbón-keramiku.

Ďalšou voliteľnou výbavou je čierna strecha, ktorá bude v závislosti na zvolenej povrchovej úprave karosérie nastriekaná buď lesklým alebo matným lakom.

V interiéri sa nové Bentley dočkalo trochu iného rozvrhnutia digitálneho prístrojového panelu, ale nechýbajú ani prahové lišty s nápisom Speed či kontrastne sfarbené detaily, vrátane vyšívaného mena na operadlách predných i zadných sedadiel. Ceny v Británii začínajú podľa Autocaru na úrovni 219 tisíc libier, v prepočte 260 tisíc eur, čo novú verziu zaraďuje medzi Bentaygu S a Mulliner EWB. Auto Express ale tvrdí, že by základ mohol stáť až 250 tisíc libier, teda skoro 300 tisíc eur!

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 15 obrázkov

zdroj: Bentley