Obmedzenia pre autá vybavené čisto spaľovacím motorom sú neúprosné a s nimi aj pokuty za emisie, takže asi neprekvapí, že ani uznávaná športová divízia mníchovskej značky sa nebude môcť vyhnúť postupnému prezbrojovaniu. Inak povedané, aj ona bude musieť pomáhať svojim modelom rôznymi formami elektrifikácie.

Prvým plug-in hybridom sa stane pripravované SUV XM, ktoré dorazí koncom tohto roka a neskôr čakajte aj elektromobily, naopak posledným čistokrvným „eMkom“ bez akejkoľvek asistencie prídavným elektromotorom a baterkami bude kupé M2.

To nie je z našej strany len akási dedukcia, ale informácia priamo od šéfa BMW M, Franka van Meeleho, ktorú prezradil v nedávnom rozhovore s nemeckým internetovým magazínom Bimmer Today. Zároveň potvrdil, že nová M2 nedostane ani 48-voltové elektrické rozvody, skrátka „eMko“, na aké sme boli doteraz zvyknutí.

Sympatické navyše je, že to bude platiť rovnako tiež pre spôsob voľby prevodových stupňov. BMW aktuálne potvrdilo, že vrcholná dvojka síce dostane osemstupňový automat M Steptronic, ale ten bude patriť k príplatkovým položkám. Štandardom sa stane šesťstupňový manuál, ktorý bude spárovaný s pohonnou jednotkou prevzatou z modelov M3 a M4.

Hovoríme samozrejme o trojlitrovom radovom šesťvalci S58B30T0 s dvojicou turbodúchadiel, ktorý nahradí motor S55B30. Čo nám zatiaľ chýba, sú presné hodnoty výkonu a krútiaceho momentu, isté náznaky a smernicu nám ale dala samotná automobilka.

V oficiálnej tlačovej správe priznáva, že nová generácia BMW M2 sa bude svojim výkonom pohybovať okolo minulej M2 CS, ktorú poháňalo vpred 450 koní a maximálny krútiaci moment 550 newtonmetrov.

Z M3/M4 bude prevzatý tiež brzdový systém a dokonca i veľkosť diskov, takže vpredu nájdete devätnástky a vzadu dokonca dvadsiatky. Podvozok bude využívať adaptívne tlmiče, pričom predná časť má byť tuhšia a zadok nepatrne mäkší kvôli hravosti v zákrutách. Trochu menej poteší fakt, že podľa pár vybraných ľudí, ktorí sa už zviezli, nová M2 opäť o niečo pribrala na váhe. Predpokladáme však, že sa by to čiastočne mohli riešiť ešte o niečo ostrejšie a mierne odľahčené špeciálne verzie.

O menšiu redukciu hmotnosti sa v každom prípade môžete postarať už sami aj pri objednávke tohto auta, ak si priplatíte za karbónovú strechu a predné sedačky tiež vyrobené z uhlíkového kompozitu.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 37 obrázkov

zdroj: BWM, Bimmer Today