Superlatívy by sa nemali devalvovať nadbytočným používaním, ale v tomto prípade si dovolíme o novinke povedať, že je to ultra-rarita.
Brouillard vznikol na základoch Mistralu, ktorý zase vychádza z Chironu, ale dostal vlastnú otvorenú karosériu. A to platí aj pre nový unikátny model. Bugatti hovorí, že s Mistralom nezdieľa jediný vonkajší panel karosérie, aj keď sú si navonok podobné.
Ettore by mal radosť
Ďalší rozdiel je v tom, že kým Mistral bol otvorený roadster, Brouillard je kupé s čiastočne presklenou strechou a pridáva k nej hromadu nových dizajnových prvkov – napríklad dvojicu nasávacích otvorov na streche.
Auto pomenované po obľúbenom plnokrvníkovi Ettoreho Bugattiho, ktorý sa volal Brouillard (francúzsky hmla), si pochopiteľne ponechalo šestnásťvalcový štyrmi turbami preplňovaný motor s konfiguráciou do W, ktorý produkuje 1600 koní.
Zatiaľ čo Bugatti vyrobilo 99-kusovú sériu Mistralov, Brouillard vznikol na zákazku konkrétneho zákazníka, ktorý má evidentne rád nielen kone ale tiež zelenú farbu. Automobilka pre neho preto nielenže namiešala originálny svetlo-zelený odtieň, ale pridala k nemu tiež zelený karbón, ktorý je prestriekaný priehľadným lakom v spodných partiách.
Zelený uhlíkový kompozit je potom priznaný aj v interiéri, kde ho dopĺňa dvojfarebné (na niektorých miestach kárované) čalúnenie so siluetami koní, či dokonca hlavou koňa Brouillard integrovaného do hlavice páky voliča automatickej prevodovky.
Toto je len začiatok programu Solitaire
Verejná premiéra novinky je naplánovaná na dnešný deň, v rámci Monterey Car Week v Kalifornii a hovorí sa, že si ju objednal holandský podnikateľ Michel Perridon. Ten spolu s nábytkom Carla Bugattiho a sochami Rembrandta Bugattiho vlastní tiež najväčšiu súkromnú zbierku vozidiel značky Bugatti na svete. Koľko zaplatil za Brouillard, nie je jasné, ale podľa všetkého prekoná aj La Voiture Noire za 13 miliónov eur a stane sa historicky najdrahším Bugatti.
zdroj: Bugatti