Systém T-Hybrid sa prvýkrát objavil za zadnou nápravou Porsche 911 GTS, takže jeho ľahká modifikácia pre potreby 911 Turbo S po facelifte vás už asi neprekvapí.

Ku slovu sa opäť dostáva osemstupňová prevodovka PDK s integrovaným elektromotorom a elektrické turbodúchadlo schopné tlačiť vzduch do spaľovacích priestorov plochého šesťvalca s objemom 3,6 litra (zmenšeným z 3745 cm3) buď pomocou energie výfukových plynov alebo elektricky, čím sa táto jednotka zmení na nútene poháňaný kompresor. Sú tu však dva zásadné rozdiely.

Dve eTurbá a samozrejme 4x4

Kým v GTS je jedno turbodúchadlo s názvom eTurbo, v tomto aute pracujú dve. A spomínaný automat neprenáša výkon len na zadné kolesá ale obe nápravy. Tri elektrické jednotky využívajú energiu z vysokonapäťovej trakčnej batérie (400-voltovej architektúry) s kapacitou 1,9 kilowatthodiny.

Výsledkom je systémovým 711 koní pri 6500 až 7000 otáčkach za minútu a krútiaci moment 800 newtonmetrov dostupných od 2300 do 6000 ot./min.

Pribrala, našťastie nie veľmi

Modernizované Turbo S s touto výbavou akceleruje z 0 na 100 km/h za 2,5 sekundy, dvojnásobné tempo pokorí za 8,4 sekundy a má maximálnu rýchlosť 322 kilometrov za hodinu.

Porsche tvrdí, že navzdory mnohým dodatočným komponentom sa pohotovostná hmotnosť novinky v porovnaní s predchodcom zvýšila „len“ o 85 kg, pričom túto váhu kompenzuje celkovo lepšia dynamika i prevádzková efektivita. Konkrétne?

Na Ringu výrazne rýchlejšie!

Porsche koncom roka vypustilo na Nordschleife testovací prototyp, ktorý zvládol okruh za 7:03,92 minúty, teda o približne 14 sekúnd rýchlejšie ako výbehový model! Priemerná spotreba podľa WLTP sa potom pohybuje od 11,6 do 11,8 litra benzínu na 100 km v závislosti na výbave a karosárskej verzii.

Keď už o nich hovoríme, podstatné tiež je, že bez ohľadu na váš výber (teda či kupé alebo kabrio), vždy dostanete v sériovej výbave karbón-keramické brzdy s priemerom 420 mm vpredu a 410 mm vzadu, teda vzadu zväčšené o 20 mm.

Zaujímavé tiež je vylepšenie aerodynamiky vďaka aktívnym prvkom. Len pre porovnanie – koeficient odporu Cd sa v prípade kupé podarilo znížiť o 10 percent. Podobná redukcia sa podarila v prípade výfukového systému so štandardnými titánovými koncovkami – má totiž hmotnosť zníženú o 6,8 kg.

Čo nám ešte chýba, je cena. Predpokladáme ale, že by minimálne nemecká mohla byť známa už v priebehu budúceho týždňa.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 27 obrázkov

zdroj: Porsche