Systém T-Hybrid sa prvýkrát objavil za zadnou nápravou Porsche 911 GTS, takže jeho ľahká modifikácia pre potreby 911 Turbo S po facelifte vás už asi neprekvapí.
Ku slovu sa opäť dostáva osemstupňová prevodovka PDK s integrovaným elektromotorom a elektrické turbodúchadlo schopné tlačiť vzduch do spaľovacích priestorov plochého šesťvalca s objemom 3,6 litra (zmenšeným z 3745 cm3) buď pomocou energie výfukových plynov alebo elektricky, čím sa táto jednotka zmení na nútene poháňaný kompresor. Sú tu však dva zásadné rozdiely.
Dve eTurbá a samozrejme 4x4
Kým v GTS je jedno turbodúchadlo s názvom eTurbo, v tomto aute pracujú dve. A spomínaný automat neprenáša výkon len na zadné kolesá ale obe nápravy. Tri elektrické jednotky využívajú energiu z vysokonapäťovej trakčnej batérie (400-voltovej architektúry) s kapacitou 1,9 kilowatthodiny.
Výsledkom je systémovým 711 koní pri 6500 až 7000 otáčkach za minútu a krútiaci moment 800 newtonmetrov dostupných od 2300 do 6000 ot./min.
Pribrala, našťastie nie veľmi
Modernizované Turbo S s touto výbavou akceleruje z 0 na 100 km/h za 2,5 sekundy, dvojnásobné tempo pokorí za 8,4 sekundy a má maximálnu rýchlosť 322 kilometrov za hodinu.
Porsche tvrdí, že navzdory mnohým dodatočným komponentom sa pohotovostná hmotnosť novinky v porovnaní s predchodcom zvýšila „len“ o 85 kg, pričom túto váhu kompenzuje celkovo lepšia dynamika i prevádzková efektivita. Konkrétne?
Na Ringu výrazne rýchlejšie!
Porsche koncom roka vypustilo na Nordschleife testovací prototyp, ktorý zvládol okruh za 7:03,92 minúty, teda o približne 14 sekúnd rýchlejšie ako výbehový model! Priemerná spotreba podľa WLTP sa potom pohybuje od 11,6 do 11,8 litra benzínu na 100 km v závislosti na výbave a karosárskej verzii.
Keď už o nich hovoríme, podstatné tiež je, že bez ohľadu na váš výber (teda či kupé alebo kabrio), vždy dostanete v sériovej výbave karbón-keramické brzdy s priemerom 420 mm vpredu a 410 mm vzadu, teda vzadu zväčšené o 20 mm.
Zaujímavé tiež je vylepšenie aerodynamiky vďaka aktívnym prvkom. Len pre porovnanie – koeficient odporu Cd sa v prípade kupé podarilo znížiť o 10 percent. Podobná redukcia sa podarila v prípade výfukového systému so štandardnými titánovými koncovkami – má totiž hmotnosť zníženú o 6,8 kg.
Čo nám ešte chýba, je cena. Predpokladáme ale, že by minimálne nemecká mohla byť známa už v priebehu budúceho týždňa.
zdroj: Porsche