Švédska značka patriaca pod krídla čínskeho Geely upozorňuje, že ide o jej historicky najlepšie zrýchľujúci produkčný automobil a zároveň dodáva, že je to tiež Volvo s najmenšou uhlíkovou stopou, pokiaľ ide o jeho výrobu.

Už klasicky je zdôrazňovaná vysoká úroveň aktívnej i pasívnej bezpečnosti, jednoduchý a funkčný švédsky dizajn a samozrejme použitie ekologických materiálov.

Konkrétnych technických detailov zverejnila automobilka len minimum, vieme ale, že na trhu budú dostupné tri výkonové verzie a dva rôzne typy batérií odlišujúcich sa nielen kapacitou.

EX30 s jedným elektromotorom dostane lítiovo-železo-fosfátový akumulátor, o ktorej Volvo hovorí, že bude určená pre tých, ktorí nepotrebujú čo najväčší dojazd, ale naopak ocenia, že bude cenovo prístupnejšia.

Pre zákazníkov vyhľadávajúcich väčší akčný rádius, ale zároveň nepotrebujúcich vysoké výkony, tu bude opäť jednomotorový model, ale s batériou typu NMC. Táto konkrétna verzia by mala majiteľom poskytnúť dojazd podľa metodiky WLTP 480 kilometrov.

Ak bude váš rozpočet vyšší a podobne na tom budú i vaše nároky v oblasti dynamiky, tak práve vám Volvo ponúkne prevedenie Twin Motor Performance s dvojicou elektromotorov, samozrejme tým pádom pohonom 4x4, systémovým výkonom 428 koní a akceleráciou z 0 na 100 km/h za 3,6 sekundy.

V prípade štandardného modelu vám systémy dovolia nabíjať maximálnym výkonom 134 kW, zatiaľ čo vrcholný variant s dvomi motormi zvládne nabíjačku s jednosmerným prúdom s výkonom 153 kW. Podľa Vola tým bude možné baterku nabiť z 10 na 80 percent v priebehu 25 minút.

Konkurent Jeepu Avenger či Smartu #1 bude predávaný v jednom z piatich dostupných lakov karosérie, bude postavený na hliníkových diskoch s priemerom 18 až 20 palcov.

PS: Neoficiálne zdroje uvádzajú, že základná EX30 má 272 koní, pohon zadných kolies, kapacitu batérie 51 kWh a dojazd 345 kilometrov. Druhý model s väčšou kapacitou ponúkne 69 kWh, zatiaľ čo špičkové TMP pridáva druhú elektrickú jednotku na prednej náprave s výkonom 156 koní a jeho dojazd by mal byť 460 kilometrov.

Nové Volvo EX30 sa bude vyrábať v čínskej mestskej prefektúre Čang-ťia-kchou a v priebehu budúceho roka dorazí tiež terénna verzia Cross Country so zvýšeným podvozkom, ochrannými krytmi, 19-palcovými originálnymi diskami a prípadne i obutím určeným aj mimo spevnené cesty.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 26 obrázkov

zdroj: Volvo