Najčastejšie sa tipy amerických médií pohybujú v rozmedzí od 8000 do 9000 libier, v prepočte zhruba 3,6 až skoro 4,1 tony a vychádzajú pritom z parametrov sesterského GMC Hummer EV. Ten má síce o niečo väčšiu 246-kilowatthodinovú batériu, ale je pre zmenu o kus menší a má pohotovostnú hmotnosť v závislosti na výbave 4103 až 4282 kg.

V USA nie je definícia osobného automobilu tak pevne spojená s hmotnostným limitom ako v Európe, záleží skôr na počte sedadiel a účele použitia, pravidlá sa navyše líšia podľa štátu, upravujú ich tiež federálne predpisy a SUV či pickupy môžu vážiť viac. V EÚ ale platí, že na nový Escalade IQ (teda ak sa k nám náhodou dostane, alebo si ho necháte doviezť individuálne) budete s veľkou pravdepodobnosťou potrebovať papiere na nákladný automobil.

Nie je to ale len hmotnosť, ktorá pomerne jednoznačne určuje pôvod novinky. Elektrický Cadillac má dĺžku 5697 mm, šírku (so sklopenými spätnými zrkadlami) 2167 mm a výšku 1934 mm. A rázvor? Skoro tri a pol metra, presnejšie 3460 milimetrov.

Pokiaľ ide o vnútorný priestor, je tiež z iného sveta. Aj za tretím radom sedadiel nájdete batožinový priestor s objemom 670 litrov, a ak ho sklopíte, dostanete 1958 litrov. Málo? Potom môžete zložiť aj sedadlá v druhom rade a dostanete nákladový priestor s objemom 3374 litrov. A to nie je všetko. K tomu máte ešte pod prednou kapotou takzvaný eTrunk, ten má ďalších 345 litrov. Dohromady viac ako 3,7 metra kubického!

S ohľadom na tieto čísla vás asi neprekvapí, že nový Cadillac dostal dva elektromotory s kombinovaným výkonom 689 koní a systémovým krútiacim momentom 834 newtonmetrov, ktoré môžete v prípade potreby navýšiť v režime Velocity Max na 762 koní a 1064 newtonmetrov.

Aj vďaka tomu dokáže i takto obrovský stroj zrýchliť z miesta na stovku „pod 5 sekúnd“, najvyššiu rýchlosť výrobca pre zmenu neuvádza.

Ako sme už načrtli, elektrické jednotky čerpajú energiu z trakčnej batérie Ultium s kapacitou 200 kilowatthodín. Cadillac pritom hovorí o „dostupnej energii“, predpokladáme preto, že celková kapacita akumulátora bude o dosť vyššia (v prípade Hummeru je to 246 kWh a využiteľných 212 kWh).

Escalade IQ by mal mať vďaka tomu dojazd „viac ako 450 míľ“, v prepočte teda viac ako 724 kilometrov. Maximálny nabíjací výkon GM neuvádza, koncern ale prezradil, že vozidlo využíva 800-voltovú architektúru a na rýchlonabíjačke máte možnosť predĺžiť dojazd o 160 km v priebehu 10 minút.

Aby sa s autom ľahšie manévrovalo, dostalo systém natáčania zadných kolies, ktorý pomohol zmenšiť polomer otáčania na 12 metrov. Komfort posádky okrem hromady displejov, kože, elektrického zatvárania a otvárania všetkých dverí (u vodiča funkčný aj v automatickom režime po priblížení) zlepšuje tiež štandardné vzduchové odpruženie doplnené magneto-reologickými adaptívnymi tlmičmi. Podvozok vám umožní buď znížiť auto o 50 milimetrov alebo ho naopak zvýšiť o 25 mm.

Cadillac sa okrem iného chváli špičkovou kvalitou spracovania a prvotriednymi materiálmi, tomu však zodpovedá na americké pomery nie práve najnižšia cena. V základe Escalade IQ vychádza na 130 tisíc dolárov, teda 118 tisíc eur a nejaké drobné. Zdá sa vám to veľa? Je to relatívne. Napríklad o niečo menší (5,12 m dlhý) Mercedes EQS 580 4Matic SUV s polovičnou kapacitou batérie, výkonom 524 koní a dojazdom (podľa EPA) necelých 460 km stojí v USA skoro 126 tisíc dolárov (cca 115 tisíc eur).

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 14 obrázkov

zdroj: GM, Cadillac