Ak ste držali palce tomu starému Lotusu, definovanému okrídlenou Chapmanovou vetou „Zjednodušte to a pridajte tomu ľahkosť“, asi vás aktuálne smerovanie automobilky príliš nepoteší. To zjednodušovanie v kontexte montáže prostých elektromotorov asi platí, ale ľahkosť... tá vyšumela s príchodom akumulátora s kapacitou 102 kilowatthodín.

Lotus síce hlási perfektné rozdelenie váhy medzi nápravami v pomere 50:50, rozsiahle použitie karbónových komponentov a v rámci triedy rekordný pomer výkonu ku hmotnosti, ale konkrétne číslo alebo čísla neuvádza. Pár britských, lepšie informovaných kolegov na sieťach už prevalilo, že by nová Emeya mala vážiť 2,3 až 2,4 tony, čo by vcelku vychádzalo, keďže technicky spriaznené SUV Eletre váži podľa prevedenia od 2490 do 2640 kg.

Samozrejme mnohým tieto čísla prekážať nebudú. Už preto, že s uvedenou hmotnosťou hýbe dvojica elektromotorov s maximálnym výkonom až 918 koní a najvyšším krútiacim momentom 985 newtonmetrov. A to stačí, aby britsko-čínska novinka vystrelila z miesta na 100 km/h v priebehu 2,78 sekundy. Impozantná je tiež pružná akcelerácia. Z 80 na 120 km/h sa dostanete pod dve sekundy!

Rýchlosť auta je elektronicky obmedzená na 256 kilometrov za hodinu a Lotus tvrdí, že ide o „najrýchlejšie vozidlo v triede“, to je ale nezmysel. Porsche Taycan Turbo S má maximálku 260 km/h a Tesla Model S Plaid dokonca 322 km/h.

Emeya je postavená na platforme Lotus Electric Premium Architecture, ktorú je možné prispôsobiť rôznym typom automobilov a je nutné dodať, že produkcia sedanu i SUV prebieha v čínskom Wu-chane, ktorý sa nedávno preslávil kvôli pandémii koronavírusu.

Lotus v tejto chvíli dojazd Emeyi neuvádza, predpokladáme ale, že bude podobný ako v prípade Eletre. To by znamenalo 600 kilometrov v základných verziách a 490 kilometrov pre vrcholný grand tourer R, ktorý nám automobilka práve predstavila.

Impozantne pôsobia tiež čísla spojené s nabíjaním. Novinka využíva 800-voltovú architektúru, takže zvládne rýchlonabíjačku s jednosmerným prúdom s maximálnym výkonom 350 kilowattov. Podľa výrobcu to znamená, že z 10 na 80 percent nabijete v priebehu 18 minút a dojazd o 150 kilometrov predĺžite v priebehu 5 minút.

Z ďalších konštrukčných detailov určite stojí za zmienku napríklad vzduchové odpruženie, systém aktívneho elektronického rušenia hluku, 55-palcový head-up displej s rozšírenou realitou premietajúci na väčšiu časť šírky predného okna, ale nechýbajú ani karbón-keramické brzdy a prvky aktívnej aerodynamiky s meniteľnou geometriou mriežok, prídavných klapiek, spojlerov či zadného difúzora. Lotus sa pochválil, že práve tieto komponenty sú schopné vytvoriť prítlak 215 kg, čo však v súvislosti s uvedenými predbežnými informáciami o hmotnosti zase asi tak strašne nevyhnutné nebolo.

Cenu Lotus nezverejnil, výroba ale štartuje v priebehu budúceho roka a podľa Autocaru by mala Emeya stáť 115 až 140 tisíc eur.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 13 obrázkov

zdroj: Lotus