Okrem netradičnej dĺžky zaujme nový trolejbus Škoda-Solaris aj ďalšími parametrami: keďže má až 2 kĺby a 3 články, jeho kapacita narástla na 180 cestujúcich. Má hybridný pohon, vďaka ktorému zvládne na baterky prejsť krátku vzdialenosť. Aktuálne premáva prvý kus na linke 71 medzi bratislavskou Hlavnou stanicou, Miletičovou ulicou a Dolnými honmi. Ďalšie vozidlá pribudnú po dokončení potrebných testov.

Dlhý trolejbus a prednosť pri výjazde zo zastávky

Nový druh trolejbusu budú na bratislavských cestách stretávať mnohí vodiči. Na čo by si mali dať pozor pri jednom z najdlhších trolejbusov na svete? A na čo je dôležité dbať z hľadiska pravidiel cestnej premávky?

„V praxi sa dvojkĺbový trolejbus správa ako jednokĺbový, nakoľko zadná náprava takmer presne kopíruje trajektóriu tej v strednom článku vozidla. Čo ale platí pri každom z našich vozidiel, pri dávaní prednosti počas výjazdu vozidla zo zastávky či z buspruhu odporúčame vodičom áut zastaviť vždy až za úrovňou autobusu či trolejbusu, nie vedľa neho v úrovni zadnej nápravy či kĺbu vozidla,“ uviedol pre portál Topspeed.sk hovorca Dopravného podniku Bratislava Martin Chlebovec.

„Proces homologizácie nového typu trolejbusu ešte nie je ukončený. Nasadenie vozidiel predpokladáme po schválení všetkých potrebných povolení,“ uviedol Dopravný podnik v stanovisku. Trolejbusy tohto druhu už majú aj v mestách v Holandsku, Švajčiarsku, Švédsku či Rakúsku. V Česku a na Slovensku je Bratislava prvým mestom, a teda priekopníkom.

Zdroj/foto: DPB