V Opeli sa evidentne dejú veci... Len pred pár týždňami nemecká časť Stellantisu vytiahla z dielní novú Fronteru a už je tu ďalšie, pre značku nemenej dôležité auto. Grandland je úplne prvý Opel postavený na koncernovej platforme STLA Medium a navzdory úzkemu technickému spojeniu s Peugeotom 3008 Nemci zdôrazňujú, že tento model bol navrhnutý, vyvinutý a vyrobený v ich réžii a v Nemecku. Grandland má byť podľa nich skrátka skutočný Opel.

V porovnaní s predchodcom auto poriadne narástlo. Má dĺžku 4650 mm, šírku 1905 mm a výšku 1660 mm, takže je o 173 mm dlhšie, 19 mm širšie a o 64 mm vyššie ako minulá generácia Grandlandu. A predlžovalo sa tiež v prípade rázvoru, konkrétne z 2675 až na 2784 milimetrov. Aj tento detail prispieva k tomu, že sklopením zadných sedadiel (delených v pomere 40:20:40) získate maximálny objem batožinového priestoru 1641 litrov.

Základný objem kufra by mal byť 550 litrov, naopak vôbec nepoznáme ceny. Vieme len, že na nemeckých stránkach sa preberajú čiastky okolo 38 tisíc eur za základ a 45 tisíc eur, ktoré dáte za najlacnejšiu elektrickú verziu.

Opel okrem iného tiež pripomína, že do nového SUV implementovali najnovší štylistický smer. Nechýba mu typický priehľadný predný panel Opel Vizor a prvýkrát má osvetlené prepracované logo. Ešte dôležitejšie sú – teda ak ostaneme pri svetelnej technike – svetlá Intelli-Lux zložené z 50 tisíc samostatne ovládateľných segmentov/pixelov.

Celkovo sú tvary nového Grandlandu veľmi triezve, čisté, bez zbytočných ozdôb a nápadne podobné nedávnemu konceptu Opel Experimental. Poďme na motory...

Novinka samozrejme naďalej ponúkne spaľovacie motory s mild i plug-in hybridnou technikou, ale tiež čisto elektrický pohon. Kompletný zoznam motorizácií v tejto chvíli ešte nemáme, vieme však, že sa základom stane preplňovaný trojvalec s objemom 1,2 litra a výkonom 136 koní, ktorý bude podporovaný elektromotorom s výkonom 28 koní. PHEV by mal čisto na baterku zvládnuť 85 kilometrov.

Vrcholom (cenovým a takmer isto aj výkonmi) sa stane Grandland Electric. Jeho trakčná batéria bude mať kapacitu 98 kWh a podľa WLTP to má stačiť na dojazd 700 kilometrov. S veľkou pravdepodobnosťou potom Opel ponúkne aj verziu s menším akumulátorom a dojazdom okolo 525 km, podobne ako to ponúka sesterský Peugeot 3008.

Pokiaľ ide o interiér, nájdete v ňom pomerne veľa recyklovaných materiálov vyrobených z PET fľašiek a podľa prvých dojmov nemeckých kolegov významne pokročila kvalita materiálov aj ich spracovanie. Grandland by mal dostať v základe anatomicky lepšie vyriešené sedadlá Intelli-Seat, špičkové sedačky s certifikátom AGR a masážnou funkciou budú za príplatok.

Palubná doska, respektíve pracovisko vodiča bolo zredukované len na to najnutnejšie. Vodič má pred sebou digitálny prístrojový panel, príplatkový head-up a najdrahšie modely dostanú až 16-palcovú dotykovú obrazovku infotainmentu (štandardne má 10“) s umelou inteligenciou ChatGPT a online aktualizáciami.

Kvôli jednoduchšiemu ovládaniu si však nový Opel ponechal aspoň pár základných klasických tlačidiel, napríklad pre klimatizáciu a nechýba ani konvenčné nastavovanie hlasitosti audiosystému.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov

zdroj: Opel