Ak ste mali Insigniu radi takú, aká bola, teda v štíhlej karosérii praktického liftbacku či rodinné kombi Sports Tourer, nemáme pre vás dobré správy. Opel, respektíve asi skôr vedenie koncernu Stellantis (v snahe priblížiť tento model k väčším masám) rozhodlo o transformácii tohto typového radu na crossover.

Presnejšie povedané s odvolaním na svoje zdroje to tvrdí britský rešpektovaný týždenník Auto Express, ktorý práve na základe dostupných informácii nechal vytvoriť ilustrácie, ako by budúca generácia Insignie mohla vyzerať.

Toto je momentálne jediná známa podoba platformy eVPM, ktorú dostane budúca Insignia i chystané Peugeot 3008 a 5008.

Briti zároveň tvrdia, že chystaná novinka, bude postavená na „novej“ elektrickej platforme eVMP, ktorá bude schopná poskytnúť miesto akumulátorom s kapacitou 60 až 100 kWh a tým pádom poskytnúť dojazd od 400 do 650 kilometrov podľa metodiky WLTP. Mimochodom, práve toto isté šasi sa objaví aj pod karosériami nových generácií Peugeotov 3008 a 5008.

Pokiaľ ide o agregáty, za samozrejmosť považujte základný model s pohonom predných kolies, ktorý s veľkou pravdepodobnosťou dostane elektromotor z Corsy-e s výkonom 136 koní. Vrcholná verzia dostane dve elektrické jednotky, logicky pohon oboch náprav a kombinovaný výkon 340 koní.

Okrem čisto elektrickej verzie i plug-in hybrid

Pre tých, ktorí nebudú ochotní presedlať na elektromobil, máme naopak o niečo lepšie správy. Nie je zase takým veľkým tajomstvom fakt, že eVPM je v skutočnosti významne prepracovaná modulárna platforma EMP2, a to okrem iného znamená, že Opel bude schopný ponúknuť i plug-in hybrid so spaľovacími motormi.

Detaily sú zatiaľ pod zámkom Stellantisu, predpokladáme ale, že nová generácia Insignie bude poháňaná preplňovaným benzínovým štvorvalcom s objemom 1,6 litra, ktorý v spolupráci s elektromotorom vyprodukuje okolo 300 koní. O napájanie elektrickej jednotky sa postarajú akumulátory s kapacitou 13,2 kWh, čo je ekvivalent približne 5 litrov benzínu a malo by to stačiť na dojazd 40 kilometrov v čisto elektrickom režime.

Súčasná Insignia bude musieť vydržať vo výrobe do roku 2024. Kombi a liftback ju však už nenahradia.

Zaujímavé tiež je, že z informácii, ktoré svojho času poskytol Auto Expressu Stephen Norman, súčasný viceprezident Opelu pre predaj a marketing, sa zdá, že pripravovaná Insignia nebude len tak obyčajný crossover. Norman naznačil, že „pôjde o najväčšiu metamorfózu, akú sme u značky Opel doteraz videli“. Britský týždenník medzičasom zistil, že crossover by mal stáť na pomedzí SUV a MPV a to by znamenalo, že by mohlo ísť o auto pripomínajúce sčasti Citroën C5 X ale tiež posledný Renault Espace.

Ako bude nová Insignia vyzerať reálne, pochopiteľne dnes nevieme, jej premiéra je totiž naplánovaná až na rok 2024, keď bude mať súčasné auto za sebou sedemročnú kariéru.

zdroj: Auto Express