Nemecký koncern v segmente malých elektromobilov za zvyškom Európy výrazne zaostáva, zatiaľ čo Renault či koncern Stellantis prostredníctvom Fiatu, Peugeotu či Citroënu batériové mini dávno predáva.

Paradoxne tento či ešte menší typ vozidiel Volkswagen vo forme modelu e-up! či Škody Citigo-e predával, nedokázal však na ne nadviazať, čo sa stane až príchodom plánovaného ID.1 a tiež chystaného ID.Polo.

Väčší ako bežné Polo

Tento automobil je vyvinutý na novej malej modulárnej platforme MEB+, ktorá má na rozdiel od MEB primárne poháňané predné kolesá. Výsledné ID.Polo je dlhé 4053 mm, široké 1815 mm, vysoké 1530 mm a nápravy má od seba vzdialené rovných 2600 milimetrov.

Volkswagen pripomína, že aj keď je elektrické Polo približne rovnako dlhé ako benzínový model, vďaka odlišnej konštrukcii ponúkne v interiéri (predovšetkým cestujúcim na zadných sedadlách) o niečo väčší vnútorný priestor – v pozdĺžnom smere natiahnutý o 19 mm.

Priestrannejší interiér i kufor

Lepšie podmienky má ID.Polo ponúknuť aj na šírku či v priestore nad hlavami cestujúcich a zväčšil sa tiež batožinový priestor. Konkrétne o 24 percent, alebo v absolútnych číslach v základe z 351 na 435 litrov a po sklopení zadných delených sedadiel z 1125 na 1243 litrov.

Frunk automobilka nespomína, preto ho pod prednou kapotou (aj kvôli koncepcii) pravdepodobne nenájdete.

Skromný základ

VW ID.Polo bude na trhu začínať na hranici 25 tisíc eur, čo na túto veľkosť v porovnaní s bežnými autami so spaľovacími motormi nie je málo. Bežné Polo dnes s 95-koňovým trojvalcovým litrom začína na 19 490 eur.

Ak si myslíte, že to ID vykompenzuje výrazne vyššími výkonmi, tak to nie je úplne pravda. Najlacnejšie elektrické Polo totiž dostane elektromotor naladený na 116 koní a k nemu dostanete pomerne malú 37-kilowatthodinovú batériu typu LFP, s možnosťou nabíjať ju výkonom len 90 kW.

Maximálny dojazd 450 km

Rovnaký akumulátor bude spojený tiež s druhou verziou v poradí s výkonom 135 koní a ani v tomto prípade VW zatiaľ neuvádza dojazd – (neoficiálne sa hovorí o hranici 300 kilometrov).

Najsilnejší bežný model dostane tiež dostane najnovší typ elektromotora APP 290, ale už s výkonom 211 koní, s ktorým je spojená väčšia trakčná batéria typu NMC s využiteľnou kapacitou 52 kilowatthodín. Táto jednotka už ponúkne nabíjanie v ideálnych podmienkach výkonom 130 kW a normovaný dojazd podľa metodiky WLTP 450 kilometrov.

Neskôr v priebehu roka 2026 dorazí Volkswagen ID.Polo GTI s väčším akumulátorom a elektromotorom s výkonom 226 koní. Spolu s tým čakajte prepracovaný podvozok, aj lepšie/lepivejšie pneumatiky, ďalšie detaily však automobilka zverejní až v priebehu nasledujúcich mesiacov.

Výroba ID.Polo a ID.Polo GTI bude prebiehať v Španielsku, konkrétne v továrni Martorell, spolu so sesterskými modelmi značky Cupra.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 27 obrázkov

zdroj: VW