Čínska automobilka Dongfeng Motor sa pochválila novým spaľovacím motorom, ktorý získal domáci certifikát „Energy Efficiency Star“, čo by sme mohli preložiť ako hviezda prevádzkovej efektivity.

Získal ho za tepelnú účinnosť 48,09 percenta, ktoré vyjadruje schopnosť pohonnej jednotky premieňať palivo na mechanickú prácu, presnejšie povedané, s akou efektivitou to dokáže urobiť.

Opäť s vyšším než obvyklým kompresným pomerom

Čínske médiá tvrdia, že ide o prvý sériový spaľovací motor na svete, ktorý prekonal hranicu 48 percent, ktorú nedávno dosiahol štvorvalec automobilky Chery s extrémne vysokým kompresným pomerom 26:1.

Podobne aj nová jednotka pracuje s pomerne vysokým kompresným pomerom 15,5:1, teda predovšetkým s ohľadom na fakt, že využíva preplňovanie pomocou turbodúchadla s variabilnou geometriou rozvádzacích lopatiek.

Až 500 barov

Pozoruhodne (aspoň na papieri) vyzerá tiež vstrekovací tlak za 500 barov, ktorý nie je v prípade benzínových motorov obvyklý. K tomu je tu bližšie nepopísané „vysoko-energetické zapaľovanie“, nechýba elektricky ovládané variabilné časovanie ventilov, konštrukcia bez ventilových sediel, plazmové nanášanie klznej vrstvy valcov a celkovo až desať konkrétnych riešení starajúcich sa o výrazné zníženie vnútorných odporov, respektíve mechanických strát.

Dongfeng k tomu dodáva, že všetky tieto technológie významne znižujú nároky motora na palivo, navyše v celom pracovnom spektre, od jazdy v mestskej zápche po jazdu na diaľnici.

Oproti ekvivalentným starším motorom má novinka o 10 percent nižšiu spotrebu a automobilka tým reaguje na rastúci dopyt po vozidlách poháňaných hybridnou technikou i sprísňujúce sa emisné limity. Termín uvedenia motora na domáci či európsky trh zatiaľ nepoznáme.

zdroj: CNC