Zdá sa, že v koncerne Volkswagen je rozhodnuté. Nové elektrické mini dostane známe meno Polo, akurát v tejto chvíli nemáme jasno v tom, či sa pred týmto názvom objavia aj doteraz používané písmená ID alebo to pôjde úplne bez nich.
Novinka bude na trh oficiálne uvedená v priebehu budúceho roka, jej sériovú podobu ale uvidíme výrazne skôr. Volkswagen totiž vypustil sériu fotografií štandardnej verzie ID.Polo a športového derivátu ID.Polo GTI ako upútavku na blížiaci sa mníchovský autosalón, kde obe autá uvidíte.
Namiesto ID.2 to bude ID.Polo
Zatiaľ sú malé elektrické hatchbacky ukryté pod tenkou vrstvou maskovacej fólie, ak sa ale pozriete pozorne, neuniknú vám prakticky žiadne detaily. Autá štylisticky do značnej miery zodpovedajú obom vyššie spomínaným konceptom a celkovým dizajnom nevybočujú ani z línie stanovené súčasnými Volkswagenmi a dokonca ani aktuálnym VW Polo so spaľovacími motormi.
Zákulisné zdroje hovoria, že Nemci koketovali s myšlienkou pomenovať tento automobil ID.2, aby zodpovedal doteraz predstaveným elektromobilom, teda ID.3, ID.4, ID.5 a ID.7. Lenže vlani šéf VW Thomas Schäfer začal v rozhovoroch naznačovať, že ďalšie generácie nových batériových modelov začnú využívať známe názvy, ako napríklad Polo či Golf.
A GTX sa mení na GTI
Spolu so štandardnými menami nastáva aj obrat v označovaní športových verzií. Tie elektrické niesli to týchto chvíľ skratku GTX, ID.Polo sa ale vráti k známym písmenám GTI. „Názvy našich modelov sú pevne zakotvené v mysliach zákazníkov. Preto posúvame naše známe mená aj do budúcnosti. ID.Polo je len začiatok,“ nechal sa počuť Thomas Schäfer.
Pochopiteľne to otvára teóriu, či sa v budúcnosti dočkáme batériového Passatu či Tiguanu, čo skutočne je pravdepodobné.
Konkurenčný tlak
Volkswagen zároveň zdôrazňuje svoju snahu uviesť na trh dostupnejšie elektromobily. S ohľadom na iniciatívu Renaultu s pripravovaným Twingom, tiež s ohľadom na čínsky hatchback Leapmotor T03 dovezeným pod patronátom Stellantisu a záplavou ďalších podobných áut lifrovaných do Európy Pekingom by sme mali dodať, že Nemcom nič iné ani neostáva, ak nechcú byť nemilosrdne prevalcovaní.
Asi by sme k tomu mali ešte dodať, že okrem ID.Polo automobilka chystá ešte menší model – pracovne ID.1, reálne možno ID.Lupo alebo ID.Fox (?) a dorazí tiež malý crossover ID.Cross vychádzajúci z elektrického Pola. Práve najmenšie auto by malo stlačiť cenu na hranicu 20 tisíc eur, zatiaľ čo ID.Polo by malo stáť okolo 25 tisíc eur.
MEB Entry
Len pre úplnosť pripomíname, že všetky nové malé elektrické volkswageny budú postavené na zjednodušenej modulárnej platforme MEB s dodatkom Entry, ktorá predovšetkým zmení základnú koncepciu – to znamená, že nepôjde o zadokolky, ale autá s pohonom predných kolies, ktoré budú mať vzadu cenovo dostupnejšiu torznú priečku.
Reformovaná architektúra by mala priniesť vyššiu prevádzkovú efektivitu a predpokladáme, že tak ako oznámila prostredníctvom svojho šéfa Škoda, VW tiež využije cenovo dostupnejšie batériové články typu LFP. Vývoj novej platformy prebiehal s technikmi španielskej značky Cupra. Dôvod je ten, že platformu MEB Entry a samozrejme tiež vozidlá na tomto šasi bude pre koncern vyrábať jeho španielska pobočka. Využije ho chystaný crossover Škoda Epiq i nová Cupra Raval, ktorá sa dostane do výroby ako prvá v polovici roka 2026.
Konkrétne technické detaily nového VW ID.Polo? Niečo máme. Napríklad kapacitu batérií – 38 a 56 kilowatthodín. S väčšou hodnotou by autá mali mať dojazd okolo 450 kilometrov podľa WLTP. Maximálny nabíjací výkon má byť na hranici 125 kilowattov, takže z 10 na 80 percent pôjde v ideálnych podmienkach nabiť za približne 20 minút.
ID.Polo GTI by malo mať rovnako ako koncept ID.GTI maximálny výkon 226 koní a hovorí sa o zrýchlení z miesta na 100 km/h za zhruba 7 sekúnd.
Zvnútra prekvapivo veľké
A zaujímavo vyzerá tiež praktická stránka elektrického Pola. Hatchback by mal mať základný objem batožinového priestoru až 440 litrov, to je skoro o 60 litrov viac v porovnaní s o triedu väčším ID.3 a o cirka 100 litrov viac v porovnaní s bežným benzínovým Polom.
zdroj: VW