Volkswagen má v EÚ veľké „zelené“ plány. A nielen tam, viac o nich prezradil na tlačovej konferencii príznačne nazvanej Way to Zero. „Volkswagen je synonymom trvalo udržateľnej elektromobility pre všetkých,“ povedal na adresu budúcich plánov fabriky Ralf Brandstätter, predseda predstavenstva značky Volkswagen. Tá by chcela mať najneskôr do roku 2050 pri svojich nových vozidlách klimaticky neutrálnu bilanciu. Nielen čo sa týka prevádzky auta, ale aj jeho výroby, vrátane neskoršej recyklácie. „Vydali sme sa na cestu k nulovým emisiám Way to Zero a životné prostredie dôsledne staviame ako stredobod našeho konania,“ pokračuje Brandstätter. Zároveň potvrdil, že elektrická modelová ofenzíva je len začiatkom všetkého, k dekarbonizácii pristupuje VW údajne komplexne, od výroby, cez používanie, až po recykláciu. A ako prvý výrobca vraj podporuje aj výrobu elektrickej energie z obnoviteľných zdrojov.

Postavíme veterné a solárne elektrárne

Aby mala elektromobilita zmysel, elektrické autá musia jazdiť na „zelenú“ elektrinu, teda energiu vyrobenú z obnoviteľných zdrojov. Volkswagen preto podporuje priamo výstavbu elektrární využívajúcich obnoviteľné zdroje. Do roku 2025 postaví v zatiaľ nešpecifikovaných európskych lokalitách nové veterné a solárne elektrárne. Zmluvne je to vraj už vyriešené a prvé projekty s koncernom RWE už bežia. V procese realizácie je už aj výstavba solárnej elektrárne s kapacitou 170 GWh/rok v Nemecku (bez akejkoľvek štátnej či európskej dotácie). VW má podľa stratégie Way to Zero v pláne do roku 2025 vyrábať 7 TWh elektrickej energie.

V EÚ predáme viac elektromobilov ako v Číne

Veľmi ambiciózne znie aj plán, podľa ktorého budú v roku 2030 tvoriť v EÚ až 70 % celkových predajov nových Volkswagenov elektrické autá. Malo by to byť viac ako milión elektrických áut ročne. V USA a Číne majú mať v rovnakom období elektromobily na celkových predajoch podiel 50 %. Spolu s tým má narásť aj objem recyklátu z trakčných batérií, cieľom VW je totiž recyklovať viac ako 90 % surovín.

zdroj: Volkswagen AG