Do konca roka by mala autostráda prepojiť Ružomberok s Prešovom, po otvorení úseku Fričovce – Svinia.

Úsek Jánovce – Jablonov II má dĺžku 9 540 metrov a spolu až 12 mostov. Na novej trase je aj tunel Šibenik (591 metrov) a odpočívadlo Levoča pre oba smery. V súčasnosti je vybudovaný privádzač na mesto Levoča. V budúcnosti má NDS vybudovať napojenie na Spišskú Novú Ves. Otvorením druhého úseku dôjde k finálnemu prepojeniu diaľnice od Jánoviec až po Jablonov. Prvý úsek používajú vodiči od októbra 2015. 

Výstavbu postihla aj tragédia

Výstavba D1 na Spiši meškala z dôvodu zabezpečenia pôdy proti zosuvu. Budovanie úseku mali na starosti spoločnosti Eurovia a Stavby Mostov Slovakia. Stavba celého úseku trvala 3,5 roka. Výstavbu prvej časti postihla tragédia s pádom mosta, pri ktorej zahynuli štyria ľudia. Štát zaplatil za úsek viac ako 126 miliónov eur.  


Do konca roka by mala autostráda prepojiť Ružomberok s Prešovom, po otvorení úseku Fričovce – Svinia. Na diaľnici D1 však chýbajú obchvaty miest Žilina, Ružomberok a Prešov. Komplikovaný úsek diaľnice D1 pri Žiline už stavajú. NDS vyhlásila tender na obchvat Prešova. Na víťaza sa ešte len čaká. Najväčšie komplikácie robí úsek Turany – Hubová. Stavba mala začať pôvodne v roku 2016. Diaľničiari však priznali, že termín nestíhajú. Plynulé diaľničné prepojenie Bratislavy a Košíc do roku 2019 je tak opäť ohrozené... a nekonečný príbeh pokračuje.


Zdroj: pravda