Jeden z najväčších autosalónov sveta, Frankfurtský IAA bude o necelý mesiac miestom mnohých premiér. Do veľkého kotla nových áut výrazne prispeje i Opel, hneď dvoma premiérami. Predstaví novú, 4. generáciu najdôležitejšieho typu Astra typ I a dospelý elektromobil Ampera.

Astra sa narodí s 8 verziami motorov. Ich emisie i spotreba sú v priemere o 12% nižšie než doposiaľ. Perličkami v tomto smere sú modely TD ecoFLEX s len 109 g/km CO2 a TB s výkonom 74 kW a 129 g CO2 na kilometer. K dispozícii bude vo verziách s výkonom od 70 kW (95 k) po 132 kW (180 k). Pokračuje v tradícii, ktorá prináša hospodárne a dostupné kompaktné vozidlá. Nový typ I je o čosi väčší, čo sa prejaví znova hlavne v interiéri. Ponúkne vyspele technológie, nadpriemerné jazdné vlastnosti a nízku spotrebu. V predaji sa objaví koncom roka.

Priemerná spotreba všetkých štyroch vznetových motorov 70 - 118 kW (95 - 160 k), ktoré podľa prieskumov Opel budú predstavovať takmer 50% predaja bude len 4,6 l/100 km. Rovnaký parameter zážihových motorov je len 6,1 l. V duchu stratégie značky, ktorá vybrala cestu zmenšovania objemu motorov nahradí doposiaľ rozšírený motor 1,8 l novinka 1,4 turbo s výkonom 103 kW (140 k) s až 18% nižšou spotrebou. Zaujímavé sú ciele výrobcu: „Našou stratégiou je ponúkmuť záujemcom o novú Astru ucelenú škálu hospodárnych a ekologických motorov za dostupné ceny namiesto toho, aby sme sa sústredili na jedinú, síce vyspelú, ale súčasne drahú verziu s nízkymi emisiami CO2. Vďaka tejto stratégii môže Opel i naďalej ponúkať modely s nízkou spotrebou v reálnej prevádzke, ktoré zaručujú aj maximálne vodičské zážitky,” hovorí Carl-Peter Forster, predseda dozornej rady automobilky Opel.

Cieľom Opelu je ponúknuť zákazníkom novú Astru v škále s hospodárnymi a ekologickými motormi za dostupné ceny namiesto jednej vyspelej a zložitej verzie s extrémne nízkymi emisiami a spotrebou.

Od počiatku ponúkaná široká škála motorov s nadpriemernými litrovými výkonmi a nízkymi CO2 spĺňa normu Euro 5. Okrem najmenších neprepĺňaných zážihových 1,4 a 1,6 verzií a 1,3 CDTi sú motory spojené so 6-stupňovými prevodovkami. Na želanie bude automat 6-kvalt k dispozícii pre verzie 1,4 a 1,6 turbo a 2,0 CDTi.

Výkonová škála radu turbodieselov CDTI s objemom 1,3 l; 1,7 l a 2,0 l (všetky so systémom priameho vstrekovania „common-rail“) siaha od 70 kW/95 k až do 118 kW/160 k. Všetky motory sú štandardne vybavené časticovými filtrami. Dokonca i dvojlitrový turbodiesel 2,0 CDTI s výkonom 118 kW/160 k spotrebuje v priemere len 4,9 l/100 km a jeho emisie CO2 sú len 129 g/km.

Na jar roka 2010 sa v ponuke modelového radu Astra objaví i verzia ecoFLEX, ktorej emisie CO2 sú len 109 g/km a priemerne spotrebuje len 4,2 l/100 km.

Rad zážihových motorov – s atmosférickým i prepĺňaným saním – zahŕňa výkonovú škálu od 74 kW/100 k až do 132 kW/180 k. Základný zážihový motor s výkonom 74kW/100 k spotrebuje priemerne len 5,5 l/100 km a emise CO2 má len 129 g/km. To z novej Astry 1,4 robí najhospodárnejší kompaktný model na automobilovom trhu.

Nový zážihový prepĺňaný motor 1,4 Turbo s výkonom 103 kW/140 k celkom zodpovedá stratégii „downsizingu“ – jeho krútiaci moment je 200 Nm v širokom rozsahu 1 850 až 4 900 ot. Prepĺňaná 1,4ka nahradí v ponuke atmosférický motor 1,8 16V s výkonom 103 kW (140 k) s krútiacim momentom 175 Nm, pričom krútiaci moment nového motora je vyšší o 15 % a jeho spotreba 5,9 l/100km je o takmer 18% nižšia.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 17 obrázkov