Koncept RCZ R je oblečený rovnako ako hybridný superšport ONYX.

Koncept RCZ R je oblečený rovnako ako hybridný superšport ONYX.

Je doslova strašidelné, ako ten čas letí. Nedávno horúca novinka už má od jesene 2012 pripravenú modernizáciu. Na obrázkoch a video nižšie sa vám predvádza novinka, ktorú spredu rozoznáte na pohľad. Má totiž dvojitú papuľu. Otázka znie, či je to takto lepšie/krajšie, alebo je to len zmena pre zmenu?



Tu však zaujímavosti zďaleka nekončia. Modernizované RCZ v Paríži odpáli najostrejšia verzia, teda zatiaľ, žiaľ, len jej koncept RCZ R. Ten porieši náš najväčší problém, ktorý sme s RCZ vždy mali - málo výkonu. Verzia R má totiž 191 kW (260 k). Peugeot však už polohlasno pošuškal niektorým novinárom, že od budúcej jari bude čosi veľmi podobné konceptu RCZ R k dispozícii aj u predajcov. Hip Hip Hurá!

Peugeot RCZ je skvelé auto. No chýba mu naozaj výkonná verzia. Budúci rok by to mal poriešiť model R s 260 koňmi.
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 10 obrázkov

S matnočiernou karosériou (pre zladenie s konceptom superšportového hybridu ONYX), pod prednou kapotou R je vyladená 1,6ka THP. Žiadne prekvapko či šok sa nekonajú, tento motor už poznáme z verzií Citroen DS4 Racing z jarného autosalónu v Ženeve. Zaujímavé je spomenúť, že napriek krásnemu litrovému výkonu 162,5 k/l sú tie poondené emisie CO2 na úrovni 155 g/km.


To by však nemohlo byť dosť, bachnúť do kupé silnejší motor a tváriť sa, že je to vybavené. Koncept má športovejšie a nižšie pruženie vyladené Peugeot Sport, superľahké kolesá a hlavne samozáverný diferenciál Torsen. Pre tento výkon a podstatne väčší krútiaci moment je to už naozaj vítaný doplnok.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 10 obrázkov

Práve konceptom RCZ R uvádza Peugeot na trh modernizovaný model RCZ pre modelový rok 2013. Ten sa zbavuje prednej masky prebranej z typu 308 a ide spolu s typmi 208 a 508. Novinkou je však dvojitá papuľa, ktorej spodná časť prechádza do denný LEDiek. Prekvapivo, vnútro ostáva prakticky nezmenené, okrem pár drobností ako radiaca páka a kožené tapacíry top verzie GT. K dispozícii sú nové farby oblúkov strechy, čierne brzdové strmene aj zrkadlá... Podstatnejší je výber z 10 vzorov diskov s priemermi do 19" a Sport Pack, v ktorom je menší športovejší volant, kratšia radiaca páka a zosilnený zvukový prejav výfuku pre benzínovú verziu. Motorické verzie, až do príchodu modelu R ostávajú, na neštastie, nezmenené. V predaji sa novinka v rámci EÚ objaví od októbra, u nás snáď koncom roka. Ak máte tento rok finančne našliapnutý dobre, je čas začať uvažovať nad vhodným Vianočným darčekom... :)