Automobilka AvtoVAZ potvrdila, že od roku 2021 začína s postupným prechodom svojej produkcie na aliančnú podvozkovú platformu CMF-B. Nové modely tak budú konštruktéri uvádzať výlučne na rovnakej (aj keď modifikovanej) podvozkovej platforme, ktorú dnes využíva väčšina Renaultov, Nissanov a Dacií. Ruská fabrika prezradila, že platformu CMF-B použije pri nástupcoch dosluhujúcich modelov Granta aj Niva (obidva dnes využívajú platformy z niekdajšieho vlastného vývoja), aj pri nových generáciách modelov Xray a Largus (tie využívajú pôvodnú platformu Renault B0). Jediným modelom, ktorého sa tento krok nedotkne, je Vesta, ktorú už Lada vyvíjala v úzkej spolupráci s Renaultom a v jej konštrukcii sú aplikované aliančné prvky v potrebnom rozsahu. 

S nižším nákladmi 

Rusi dostanú k dispozícii platformu CMF-B upravenú podľa špecifických požiadaviek tamojšieho trhu, pričom dostane označenie LS (Low specifications). Pôjde o zjednodušenú verziu platformy lepšie prispôsobenú modelom Lada. Prvý model postavený na platforme CMF-B LS sa má ukázať už v budúcom roku, celé modelové portfólio na novej platforme má byť hotové do rokov 2025 – 2026. Ruská automobilka zároveň potvrdila, že platformu CMF-B LS dostane aj práve vyvíjaný nástupca modelu Lada Niva. Cieľom celého procesu má byť väčšie technické previazanie aliančných modelov, jednoduchšia logistika, servis a v konečnom dôsledku aj rýchlejšia modelová obnova a nižšie ceny nových áut všetkých značiek aliancie Renault-Nissan (vrátane Dacie, aj ruskej Lady).

zdroj: Lada Online