Polícia SR mala vo svojom vozovom parku vždy niekoľko druhov áut. Okrem bežných hliadkovacích vozidiel, sú to aj špeciály diaľničnej polície, či terénne autá schopné zásahu aj v oblastiach s horšou zjazdnosťou. A presne na tento účel poväčšine slúžili terénne Nivy. Na ceste bola ich dynamika síce limitovaná, no v teréne dokázali s dobrým šoférom zázraky a dostali sa aj tam, kde by to mnohí nečakali. Problémom bolo, že väčšina z nich sa k nám dostala v rámci deblokácie ruského dlhu a bolo to v časoch, keď ich kvalita nepatrila k najlepším.

VYUŽÍVALI STE NIVU NA SLUŽOBNÉ ÚČELY? AK ÁNO, BOLI STE S ŇOU SPOKOJNÝ?
  • Áno, bol som s ňou spokojný ( 56% )

     

  • Áno, ale s výhradami ( 17% )

     

  • Ako kedy, skôr nie ( 0% )

     

  • Nie ( 27% )

     

Odpovedalo 41 ľudí  

Ak sa o ňu starali, slúžila do roztrhania

Práve kolísajúca kvalita výroby bola ich Achillovou pätou. Nie je žiadnym tajomstvom, že po prevrate (a rozpade bývalého Sovietskeho zväzu) na tom nebola ruská automobilka AvtoVAZ v Togliatti ekonomicky najlepšie. Šetrenie vo vývoji a výrobe sa v kombinácii s laxným prístupom k montáži podpísali pod stav, kedy už nové autá smerujúce k slovenskej polícii vykazovali známky korózie, či nefunkčnosti niektorých celkov. Faktom však je, že keď sa v servise „rozchodili“, dokázali v kombinácii s dobrou údržbou a starostlivým šoférom oddane slúžiť dlhé roky. Ich spotreba nepatrila k najmenším, lenže tú v tom čase takmer nikto neriešil. A čo vy? Máte osobnú skúsenosť s policajnou Nivou v praxi? Pochváľte sa v debate pod článkom.

zdroj: Polícia SR