Pre koho je určený?
Porsche Octan má byť stredne veľký crossover, ktorý sa v ponuke značky zaradí medzi Macan a Cayenne. Z dostupných informácií vyplýva, že ide o projekt vo vývoji, s plánovaným uvedením v roku 2026. Automobilka rozširuje portfólio SUV o model, ktorý má osloviť zákazníkov hľadajúcich športový charakter, no zároveň rodinnú praktickosť.
Ponúkne čisto spaľovacie aj elektrifikované pohony a dizajn, ktorý spája športový charakter s priestrannosťou SUV. Či sa bude nakoniec volať Octan, alebo dostane iné meno, ukáže čas. Isté je len to, že automobilka pripravuje novinku, ktorá má potenciál osloviť široké publikum.
Robustné línie a dizajnové prvky z Cayenneu
Má ísť o športovo ladené kupé-SUV. Výrazné zadné partie a interiér sú inšpirované Cayenneom. Vďaka tomu by mal Octan kombinovať dynamiku s priestrannosťou a komfortom. Oficiálne vizuály zatiaľ neexistujú, no automobilové portály špekulujú, že štýlovo pôjde o akési spojenie Macanu a Cayenneu s vlastným charakterom.
Benzín, hybrid aj plug-in hybrid
To, čo Octan odlišuje od elektrického Macanu, je ponuka klasických pohonov. Už na začiatku sa očakáva spaľovací motor a hybridné verzie, pričom neskôr má pribudnúť aj plug-in hybrid. Základ by mohol tvoriť 2,0-litrový štvorvalec s výkonom okolo 265 koní. Vo vyšších verziách sa špekuluje o šesťvalcovom hybride s výkonom nad 450 koní a dokonca o variante atakujúcom hranicu 560 koní.
Prečo názov Octan?
Názov „Octan“ je pravdepodobne len pracovný, no nesie v sebe symboliku. Oktán totiž evokuje veci ako benzín alebo výkon, ktoré k Porsche prirodzene patria. Aj keď sa sériový model môže volať inak, názov Octan už teraz vzbudzuje pozornosť a pridáva autu nádych tajomna.
Odhadovaná cena
Oficiálne ceny Porsche neprezradilo. Dá sa však očakávať, že základná verzia Octanu bude drahšia než Macan (ktorý sa začína okolo 63-tisíc dolárov) a lacnejšia než Cayenne. Pri hybridných a plug-in hybridných verziách možno predpokladať citeľne vyššiu cenovku, podobne ako pri iných modeloch značky.
ZDROJ: Avarvarii