Piata generácia typu Subaru Forester prichádza poriadne vynovená po všetkých stránkach prepracovaná. Nový je pohon – teda vlastne benzínovo-elektrický agregát, ktorý je však skombinovaný s tradičným symetrickým pohonom všetkých kolies (S-AWD). Forester je zase bezpečnejší, pozerá sa na cestu očami EyeSight, ale už sleduje aj situáciu za sebou, zabrzdí pri nepozornom cúvaní a hlavne, sleduje vodičovu tvár, na ktorej vidí únavu alebo nemiestne rozptýlenie.

Nový motor s elektropodporou sľubuje  spotreby v rozpätí 6,7 – 8,8 l/100 km podľa WLTP (mimoriadne vysoké zaťaženie 9,5) pričom priemer by mal byť 8,1 l/100 km a z tých pár kilometrov, čo som už stihol sú to úplne reálne hodnoty. Veď uvidíme na našom zmiešanom okruhu. 4-valcový benzínový boxer motor 2,0 s prevodovkou Lineartronic má výkon 110 kW (150 k) pri 5600 – 6000 otáčkach, a už dnes mi je jasné, že to nie je žiaden šprintér – veď z nuly na sto zrýchli komótnych 11,8 s. Pomáha mu elektromotor s výkonom 12,3 kW (16,7 k) a 66 Nm, no o jeho prítomnosti vodič nič netuší – teda okrem grafiky na displeji. Subaru sľubuje lineárnu odozvu na stláčanie pedála akcelerátora, lepší výkon a dokonca aj lepšie správanie pri plazivom tempe v teréne. Časť z toho už môžem potvrdiť, ostatné si ešte chcem vyskúšať. 

Prakticky sme už stihli vyskúšať symetrický pohon 4x4 Subaru Symmetrical AWD na našich valcoch, ktoré zákerne kladieme autám pod kolesá, a nikoho neprekvapí, že hoci aj s jedným kolesom na asfalte Subaru absolvovalo všetky skúšky absolútne chladnokrvne. Preto plánujme Forestera zobrať aj tam, kam patrí – do lesa, a poštekliť mu trošku podvozok vysoký 22 cm. 

Každý výrobca sa už snaží zapracovať elektrický motor nejakým spôsobom, a každý to robí trochu inak. Napriek spolupráci so značkou Toyota, Subaru si ide zase svojou cestou. Za horizontálne umiestnený plochý boxermotor umiestnil elektromotor, ktorý je súčasťou prevodovky, takže aj on, ako všetko ťažké v tomto aute, je umiestnený v ideálnej pozdĺžnej osi auta. Rovnako batériový blok je umiestnený symetricky pod podlahou batožinového priestoru.

Vyfasovali sme testovací kus v najvyššej výbave Premium, čo znamená, že jeho cena je 40 900 € + 490 za metalický lak  (v základe 32 990 €). Takže máme bohatú výbavu od LED svetiel, navigačný systém s multifunkčnou dotykovou obrazovkou, terénny asistent X-Mode (dvojstupňový), podporný bezpečnostný systém vodiča EyeSight, voľby režimu výkonu SI-DRIVE, elektrické dvere kufra, systém monitorovania vodiča až po, povedzme, kožené čalúnenie, vyhrievaný volant, predné aj zadné sedadlá, a to všetko na 18-pacových diskoch. 

Tak teraz je rad na vás, píšte, čo by sme mali skúsiť za vás. Zároveň mi, prosím, napíšte, čo si myslíte o dizajne nového Forestera. Nech viem, ako to zaobalene povedať vo videoteste.