Subaru patrí hlboká poklona za to, s akou vytrvalosťou dokáže ísť za vlastnými cieľmi, teda vyrábať autá takmer výlučne s pohonom všetkých kolies a navyše ho v snahe vyhýbať sa mainstreamu spájať s plochými motormi.

Tento prístup, teda nemať potrebu zapáčiť sa všetkým, je však problematický v kontexte so súčasnými legislatívnymi tlakmi zmeniť súčasnú podobu automobilov, respektíve znížiť ich spotrebu prostredníctvom regulácie emisií CO2, Subaru však našlo riešenie.

V transformácii podá ruku známy partner

Ak povieme, že táto značka už pár rokov koketuje s Toyotou, nikom len trochu informovanému tým samozrejme neprezradíme nič nové. Stačí sa pozrieť na modely BRZ či nový elektromobil Solterra, aby vám došlo, že ide o skutočne veľmi blízku kooperáciu. Háčik je v tom, že je to možno čiastočný koniec Subaru, ako ho poznáte.

Relatívne malá a stále nezávislá automobilka nemá k dispozícii toľko voľných prostriedkov, aby úplne od základov navrhla, vyvinula a vyrábala novú generáciu hybridných a batériových modelov, navyše je nutné priznať, že jej posledný pokus s hybridným e-Boxerom bol aj kvôli nízkemu výkonu elektromotora a nijak zvlášť zaujímavej úspory paliva prijatý len vlažne.

Premiéra možno už o rok

Kam tým mierime? Ak čítate medzi riadkami, potom ste asi pochopili, čo to pre Subaru znamená. Tento výrobca sa pred istým časom zaviazal, že preberie benzín-elektrickú techniku od Toyoty, pričom pred pár mesiacmi oznámil, že by sa ak malo stať od roku 2025.

Ak sa pozriete na priemerný životný cyklus Forestera a dátum uvedenia na trh jeho poslednej generácie, nie je ťažké dovtípiť sa, ktorý model od Subaru získa komponenty najväčšieho svetového koncernu ako prvý.

Vo všeobecnosti sa predpokladá, že to bude práve nový Forester, ktorý by mohol byť vo svetovej premiére predstavený už v priebehu budúceho roka, pričom jeho dizajn by mal byť veľmi blízky konceptu Viziv z roku 2015, respektíve jeho ďalšou evolúciou.

Pokiaľ ide o samotný pohon, je máme dôvod myslieť si, že Toyota a Subaru nebudú utrácať ďalšie peniaze, aby pre nový Forester vyvinuli úplne nový boxer spojený s výkonnejšími elektromotormi, aj keď by sa nám určite páčilo, ak by sa tak stalo. Skôr sme ale presvedčení, že nová generácia SUV od Subaru jednoducho preberie radové štvorvalce Toyoty a pridá k nim súčasnú hybridnú techniku piatej generácie.

Niečo ako RAV-4?

To by okrem iného znamenalo, že by Forester mohol dostať pohon zadnej nápravy vyriešený už len samostatným elektromotorom, ako to má napríklad Toyota RAV-4. Prevádzková efektivita sa tým minimálne papierovo určite zlepší, zároveň to ale znamená koniec permanentného pohonu AWD i boxerov.

Ešte raz musíme zopakovať, že budeme radi, ak sa zmýlime a Subaru nejako svoju tradičnú techniku v novom Foresteri zachová. Nie sme ale sami, kto si myslí niečo podobné a navyše analogické informácie sa dostávajú aj do médií bližších Japonsku.

zdroj: Drive