Plán Mazdy už dnes beží, konkrétne prvá fáza, pri ktorej ide o zameranie sa na vývoj technológií. Počas fázy č. 1 má Mazda v úmysle vyrábať aj niektoré elektrické autá, ale väčšinou pôjde o hybridy alebo plug-in hybridy. Druhá časť plánu sa začne v roku 2025 a bude trvať tri roky. V tomto čase začne Mazda s prechodom na elektrifikáciu. Tretia fáza má odštartovať v roku 2028 a vtedy naplno zažijeme príchod celej série elektrických vozidiel od Mazdy.

Automobilka predpovedá, že v roku 2030 budú elektrické autá tvoriť 40 % jej celkových predajov na svete. To je menej, ako si naplánovalo mnoho konkurentov, no stále ide v prípade Japoncov o značný pokrok. Najmä, keď si vezmeme aktuálnu ponuku automobilky – aj tu sa však začne pomaly schyľovať k zmenám a prechodu na elektromobilitu. Najnovšie nás čaká premiéra modelu MX-30 R-EV. Tá prebehne už 13. januára 2023 v rámci bruselského autosalónu.

Plán za 11 miliárd

Vývoj elektromobilov beží veľmi dynamicky a trendy sa neustále menia takpovediac za pochodu. Aj preto nemusí byť nevyhnutne na škodu, že sa Mazda pridáva k elektromobilite o trochu neskôr. Niet pochýb, že medzičasom získala presný obraz o trhu a dodávateľských reťazcoch. Spoločnosť bude môcť rovno využiť vyspelé technológie, počíta aj s vlastnou flexibilnou platformou pre elektroautá a neskôr chce investovať i do vlastnej výroby batérií.

Japonci už majú uzavretých niekoľko strategických dohôd, ktoré im pomôžu uviesť do života ich „elektrické“ plány. Mazda a jej partneri nalejú do výskumu a vývoja až 10,6 miliarád dolárov, aby napredovali vo vývoji elektromotorov i súvisiacich technológií a zároveň dokázali vyvinúť vysoko-efektívnu výrobnú technológiu pre pohonné jednotky.

Šéf Mazdy Akira Marumoto zdôraznil, že aj naďalej budú pracovať na vývoji hybridov a takisto sa budú snažiť ešte viac vylepšiť spaľovacie motory. „Veríme, že prístup založený na viacerých riešeniach bude efektívny,“ uzavrel.

Zdroj: arenaev.com / Reuters