Rotačný agregát zažije návrat, lenže nie spôsobom ako by si väčšina fanúšikov priala. Mazda totiž nechystá ďalší športový model, ale Wankel namontuje do elektromobilu MX-30. Ten je na trhu už od roku 2020 a Japonci pracujú na verzii s prívlastkom R, ktorá odkazuje práve na použitie rotačného motora.

Len na predĺženie dojazdu

Wankel bude v tomto prípade pracovať pri konštantných otáčkach a slúžiť výlučne na dobíjanie batérie prostredníctvom generátora. Práve dojazd je achillovou pätou MX-30, podľa americkej agentúry EPA je akčný rádius tohto auta len 161 kilometrov, podľa WLTP je to rovných 200. Japonský elektromobil pritom využíva len jeden elektromotor s výkonom 107 kW (145 koní) a krútiacim momentom 271 Nm. 

O použití Wankelovho motora vyššie uvedeným spôsobom začala Mazda hovoriť už v roku 2020, ale oficiálne tento scenár potvrdila až o niečo neskôr. Mimochodom, premiéra modelu MX-30 R-EV prebehne už 13. januára 2023 v rámci bruselského autosalónu. Aký objem bude mať nová rotačná jednotka, zatiaľ netušíme, pričom Japonci neprezradili, či súbežne s integráciou spaľovacieho motora do systému zvýšia výkon elektromotora. 

Wankel zažije veľký návrat na scénu, aj keď si to mnohí nepochybne predstavovali v trochu inej podobe. Neustále zvyšujúci sa tlak na emisné limity a ukončenie predaja vozidiel so spaľovacími motormi však pravdepodobne už neumožnia návrat rotačného motora, ako sme boli zvyknutí z modelov RX-7 či RX-8. 

Zdroj: Motor1