Obrovský a dynamický rozvoj automobilky KIA na európskom trhu je dodnes vzorom pre mnohé ázijské značky začínajúce na konzervatívnych európskych trhoch. Preraziť tu s pomerne neznámym logom a nič nehovoriacim menom je totiž stále ťažšie, než na ostatných kontinentoch. Pre príklady nemusíme chodiť ďaleko, nejedna automobilka, ktorej sa vo zvyšku sveta darilo, si na Starom kontinente spálila prsty. O to zaujímavejší je príbeh automobilky KIA a jej prvého „európskeho“ modelu Ceeˈd.

Sephia naznačila, že KIA nemusí byť až tak beznádejná značka.

KIA Pride jej cestu veru nevydláždila

V čase príchodu modelu Ceeˈd na európskej trhy tu pritom KIA nebola žiadnym nováčikom, pravdou však je, že bola vnímaná ako okrajová záležitosť, ktorá sa nemá ani len šancu nikdy priblížiť renomovaným európskym konkurentom. Prvý Sportage, sedan Sephia, či licenčná Mazda 121 známa pod názvom KIA Pride tu skrátka veľa vody nenamútili. A aj keď bola prvá generácia modelu Ceeˈd dobrým autom a naznačila potenciál, až jej nasledujúce generácie ukázali, že to Kórejci s podporou európskeho vývojového tímu naozaj vedia.

Spomínate si na KIU Pride? Veľa krásy nepodbrala, no bola relatívne spoľahlivá a naozaj praktická.