Úvodná fotografia nie je prácou nezávislého grafika. Pochádza z tlačových materiálov zverejnených automobilkou, takže informáciu o návrate Renaultu Espace považujte za oficiálnu.

Ak sú vám zadné svetlá z obrázku i ďalšie detaily niečím známe, niet divu. Šiesta generácia tohto modelu už nebude minivanom, ale SUV postavenom na modulárnej koncernovej platforme CMF-CD. Tú bude mať spoločnú s novým Nissanom X-Trail a Renaultom Austral, pričom Espace VI bude predĺženou verziou druhého z menovaných áut.

Štylisticky žiadne zásadné zmeny nečakajte. Predstavte si Austral s dlhším rázvorom a predĺženým zadným previsom a máte výsledok. To nakoniec potvrdzujú aj špionážne zábery. Pôvodne bolo maskované auto považované za Renault Grand Austral, teraz je ale zrejmé, že ide práve o nový Espace.

Zdieľanie techniky má byť významné do tej miery, že po stredné stĺpiky pôjde o identické automobily. Rozdiel je len v zadnej časti, kde konštruktéri vytvorili miesto pre väčší batožinový priestor, respektíve tretí rad sedadiel.

Do diskusie je technika pod kapotou. Kým u nás je Austral dostupný zatiaľ len mild-hybrid s benzínovým štvorvalcom s objemom 1,3 litra a výkonom 140 alebo 158 koní, na iných trhoch ho kúpite aj ako klasický hybrid, kde je základom zážihový trojvalec s objemom 1,2 litra a systémový výkon je 200 koní.

Zatiaľ to nie je isté, ale hovorí sa, že Espace by mal byť dostupný práve len s menším trojvalcom ako mild-hybrid (130 koní) alebo full-hybrid (200 koní) a hre je aj vrcholný model s ďalším elektromotorom vzadu, tým pádom pohonom 4x4 a systémovým výkonom okolo 280 koní.

Prijme trh trojvalec v sedemsedadlovom SUV?

Ako však bude taký veľký automobil s maličkým trojvalcom prijatý, keď mali zákazníci problém s veľkosťou štvorvalcovej jedna-šestky, ktorá bola spočiatku jedinou možnosťou v minulej generácii Renaultu Espace, je však otázkou za milión. Automobilka tým dosť riskuje, inú možnosť ale momentálne veľmi nemá.

zdroj: Renault, Autocar