V Mercedese sa chystajú veľké zmeny, ktoré primárne súvisia s jeho postupným prechodom na elektromobily, ale tiež poklesom popularity niektorých modelov. Reštrukturalizácia portfólia zájde tak ďaleko, že bude znamenať koniec pre triedu A, B, podľa nemeckého Handelsblattu tiež triedy CLS a skončí tiež niekoľko kabrioletov.

Mercedes sa pochopiteľne nebude chcieť vzdať malých modelov, ale namiesto klasických hatchbackov či minivanov plánuje na trh uviesť populárnejšie, respektíve predávanejšie SUV a crossovery.

Jednou z veľkých noviniek by mohla byť malá trieda G postavená na chystanej platforme MMA (Mercedes Modular Architecture), ktorá by sa mala stať náhradou súčasného šasi MFA2. Podľa nemeckého Auto Motor und Sportu má ísť o ekvivalent MEB Volkswagenu, rozdiel je ale v tom, že platforma Mercedesu má byť stále schopná poskytnúť miesto malým troj a štvorvalcovým spaľovacím motorom, aj keď bude primárne určená pre elektromobily.

MMA by malo byť určené pre autá do veľkosti triedy C, poskytnúť dojazd čisto na batérie okolo 700 kilometrov a maximálny výkon približne 680 až 700 koní.

Rovnaká platforma poskytne základy aj pre nástupcov súčasných Mercedesov GLA a GLB, zaujímavé však je, že mini Géčko nemá takú veľkú podporu, ako by si šéf automobilky Ola Källenius želal. Opäť Handelsblatt uvádza, že vo vedení firmy je stále dosť ľudí, ktorým predstava malej triedy G nevonia, aj keď Nemci nešpecifikujú dôvody, čo nemenovaným manažérom prekáža.

Aj preto sú vyhliadky údajne neisté, čo je trochu zvláštne v kontexte s tým, že by novinka mala v prípade „zelenej“ doraziť na trh už v roku 2026. To sú len tri roky, takže dizajn a hromada ďalšej práce na tomto aute by už mala byť hotová.