Škoda Elroq s najväčším akumulátorom s celkovou kapacitou 82 kWh (a využiteľnou hodnotou 77 kilowatthodín) zvládne v prevedení s čisto zadným pohonom prejsť podľa WLTP na jedno nabitie do 573 km, Sportline o 10 km menej. Ak si objednáte novú štvorkolku, s tou istou batériou sa dojazd skráti na 540 km, prípadne 529 km vo variante Sportline.

Rovnaké zrýchlenie, vyššia hmotnosť

Maximálny výkon ostáva rovnaký, teda 210 kW (286 koní) ako pri aute s pohonom zadných kolies. Lenže to je výkon, ktorý automobilka uvádza a nezapočítava do toho výkon predného elektromotora, ktorý očividne niečo pomôže. Ak sa pozrieme do technických parametrov, tak zistíme, že zrýchlenie verzie s pohonom všetkých kolies síce zostalo na identických 6,6 sekundy, lenže zvýšila sa pohotovostná hmotnosť z 2115 kg na minimálne 2220 kg. Teda s rovnakým výkonom sa o 100 kg ťažšie auto rozpohybovať na 100 km/h jednoducho nedá.

Keďže dojazd je horší, okrem hmotnosti má na to vplyv aj spotreba, ktorá podľa Škody stúpla z 15,2 až 16,4 na 16,1 až 17,4 kWh/100 km. A čo ceny? Verzia 85x začína s výbavou Selection na akciových 44 510 eur, to je o 2710 eur viac, ako zadokolka. Sportline štartuje na 47 530, to je o 2690 eur viac ako stojí Elroq 85.

zdroj: Škoda