Veľa tajomstiev už okolo novej Škody Fabia štvrtej generácie nie je, do kompletnej skladačky však stále chýba to najdôležitejšie – celkový pohľad na sériový dizajn novinky. Automobilka už odhalila prvé detaily o jej novej výbave, motorovej palete či technickom základe, takže dnes už vieme, že bude technickým dvojčaťom svojich koncernových súrodencov postavených na podvozkovej platforme MQB A0. S tým nesúvisí len použitie palety nových koncernových motorov, ale aj podstatne väčšie vonkajšie aj vnútorné rozmery.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Ako cez kopírovací papier

Automobilka Škoda Auto už prezradila aj to, že nová Škoda Fabia IV narastie do celkovej dĺžky o veľkorysých 111 mm, čo znamená celkovú dĺžku 4108 mm. Na šírku sa zväčší o 48 mm na výsledných 1780 mm, čo je na milimeter presne ako má súčasný SEAT Ibiza. S ním bude Fabia pochopiteľne zdieľať aj rázvor 2564 mm, čo predstavuje nárast o masívnych 94 mm. Proporčne tak bude Fabia IV takmer na vlas rovnaká ako aktuálna Ibiza. Pravdupovediac, Fabia to už potrebovala. Segment malých áut sa totiž medzičasom opäť nafúkol a kým v roku 2015 ešte patrila Fabia medzi najpriestrannejších zástupcov svojej kategórie, dnes už rozmerovo nestíha. To sa však s príchodom novinky zmení. Škoda už potvrdila aj jej svetovú premiéru – v celej svojej kráse sa ukáže už v máji 2021.

Novú Fabiu IV bude možné postaviť až na 18-palcové disky kolies. Šialené, len pre porovnanie, prvá generácia športovej Octavie RS mala najväčšie príplatkové disky s priemerom len 17 palcov.

zdroj: Škoda Auto