Existujú oveľa vhodnejšie kameramanské autá? Iste, ale...

Svet automobilových videí pozná ako Camera Car množstvo vhodnejších návrhov a odskúšaných riešení. Samozrejme, že áno, pretože v drvivej väčšine prípadov je rozpočet prinajmenšom 10-násobný. Nedávno mi kolega ukázal špičkovo zvládnuté kameramanské auto pre vysokorýchlostné zábery na báze Lamborghini Huracan. Nijako podrobnejšie som to radšej ani neštudoval, no je veľmi možné, že kamery, stabilizátory a iné gerety na ňom mali väčšiu hodnotu než samotný supercar. Jedným z pamätných, viac všestranných (než Huracan) a úspešných základov, na ktoré si pre túto prácu spomínam, je Porsche Cayenne Turbo. Viacerí viete, že veľký TopGear odporučil na túto prácu kvôli skvelo hojdavému hydro-pneumatickému podvozku Citroen C6, no karosársky a reálne im oveľa viac vyhovuje Range Rover so vzduchovým pružením. Bez debaty majú pravdu, no my nemusíme o tomto ani len snívať.

Jedna vec je snívať, druhá môcť a mať

Dajme nohy na zem a pozrime sa realite rovno do očí. Tu nie je možné uvažovať a ani sa len pokúšať napodobniť Hollywoodsku produkciu a podmienky. Náš rozpočet má tri nuly, nie päť-šesť. Uvažujme triezvo ako podrobnejšie vysvetľujem vo videu nižšie. Napriek tomu, keď kolega v krátkom článku nedávno Slovensku ukázal, ako nakrúcajú najznámejšie športiaky v jazde na súkromnom okruhu v azda najbohatšej značke na svete (v prepočte na počet predaných áut určite) vo Ferrari, slová hanba či tragédia v našom prípade nie sú na mieste. Ferrari v Maranelle na okruhu Fiorano ako prezentáciu nakrúcajú z Fiatu 500L.

Od rozhodnutia niečo v tomto smere urobiť a kameramanské auto si skutočne zabezpečiť a postaviť prešiel fakticky rok. No asi rovnako dlhú dobu bolo zrejmé, čo to bude. Pochopiteľne, muselo vyhovieť viacerým našim kritériám. Dostupná až nízka cena zďaleka neboli jediné parametre. Mimoriadne podstatné pre nás boli bezpečnosť, komfort a rozhľad kameramana počas nakrúcania za jazdy. V tomto podľa nás najvhodnejšom druhu karosérie na túto prácu veľmi na výber niet. Preto sme skončili pri aute, ktoré vo videu trochu nesprávne označujem, že to nie je kúpa srdcom, ale rozumom. Nie je to tak. Presnejšie je uviesť, že kúpiť L314 bola len jedna z ozaj mála možností. Niekto by tu možno radšej videl napísané - kúpa zo zúfalstva.

Niektorí sa pod videom vyjadrili, že reputácia týchto áut je biedna. Sme však optimisti a veríme, či dúfame, že to snáď také zlé s Freelanderom ozaj nebude. Náš kúsok je modernizovaný, čo by mohlo znamenať, že viaceré nešťastné riešenia pôvodného návrhu Briti prerobili a doladili. Má veľa praktických alebo zaujímavých riešení. A v neposlednom rade my sa máme o koho oprieť. Do projektu CAMERA CAR sa s nami pustili chalani z firmy Euro Vat a Dynamax. Chcú nám ukázať, že aj na také netradičné auto dokážu zabezpečiť množstvo potrebených náhradných dielov a zároveň ho naplníme tekutinami, ktoré už nejaký čas propagujeme. To všetko budeme dokumentovať a mapovať nie len vo videách, ale aj v článkoch a zdieľať aj na sociálnych sietiach. Misia Staviame CAMERA CAR sa teda začína. Spolu s ňou pre nás aj trochu iné leto než boli tie topspíďácke doposiaľ... :)

AKÉ CAMERA CAR BY STE VOLILI VY?
  • Opel Frontera ( 12% )

     

  • Suzuki Vitara Sidekick ( 14% )

     

  • Land Rover Freelander ( 74% )

     

Odpovedalo 43 ľudí