Podobne ako štandardné štvordverové WRX, ani tento automobil nie je oficiálne určený pre Európu. Bol vyvinutý pre austrálsky trh, kde nesie meno WRX Sportswagon a radosť môžu mať aj na Novom Zélande. Tam sa bude japonská novinka predávať pod označením WRX-GTB, čo je skratka od Grand Touring Boxer.

Základom tohto auta je druhá generácia modelu Levorg, ktorá je postavená na modulárnej platforme SGP (Subaru Global Platform). Využíva ju tiež súčasná Impreza, Forester, Legacy i spomínaný nový ostrý sedan WRX, takže navzdory odlišným menám tu máme len rôzne variácie na tú istú tému.

Pochopiteľne WRX i päťdverový Sportswagon majú prepracované a inak naladené podvozky, to najdôležitejšie je však ukryté medzi prednými kolesami. Nový preplňovaný boxer s vŕtaním 94 mm, zdvihom 86 mm a celkovým pracovným objemom 2387 centimetrov kubických.

Táto celohliníková pohonná jednotka série FA s rozvodmi DOHC a štyrmi ventilmi na valec bola prvýkrát predstavená v päťmetrovom SUV Ascent v roku 2018, ktoré je nástupcom modelu Tribeca. V tomto aute je naladená na 264 koní, pod kapotou WRX Sportswagon má však nepatrne zaujímavejšie parametre.

Rezerva pre STi

Teda aby sme boli presní, austrálske zastúpenie technické charakteristiky motora 2.4 turbo zatiaľ nezverejnilo, novozélandské však áno, a aj preto vieme, že plochý štvorvalec bude aj v tomto aute produkovať maximálny výkon 275 koní a najvyšší krútiaci moment 350 newtonmetrov.

To samozrejme nie je veľa, ak si uvedomíme, že Toyota bola schopná vydolovať z trojvalcovej „jedna-šestky“ v Yarise GR 261 koní a 360 Nm. Je však nutné brať do úvahy fakt, že si Subaru necháva priestor pre budúci vrcholný model WRX STi. Jeho údaje sú dnes ešte vo hviezdach, ale hovorí sa, že by mohol mať až okolo 400 koní.

Protinožcov môže trochu sklamať skutočnosť, že nový Sportswagon nebude dodávaný s manuálom. Jedinou možnosťou bude prevodovka typu CVT s plynulou zmenou prevodového pomeru, ktorej Japonci hovoria Subaru Performance Transmission. Ide o novú verziu prevodovky Sport-Lineartronic a vodičovi ponúkne osem prednastavených virtuálnych stupňov. Podľa automobilky radí nová skriňa v porovnaní s predchádzajúcim CVT o 30 percent rýchlejšie a pri brzdení dokáže podraďovať.

Ak by to Austrálčanom či susedom z Nového Zélandu predsa len prekážalo, nič sa nedeje. Na oboch trhoch bude dostupný i štandardný sedan s manuálom, takže o spojkový pedál úplne neprídu.

Sportswagon i GTB dostanú v rámci sériovej výbavy diódové svetlá, 18-palcové hliníkové disky, 11,6-palcový stredový dotykový displej, predné športové sedadlá, asistenčné systémy EyeSight alebo možnosť vybrať si z niekoľkých jazdných režimov rozhrania Drive Mode Select, ktoré okrem iného zahŕňa i elektronicky riadené adaptívne tlmiče.

Ceny nového rýchleho kombíku obe zastúpenia do tejto chvíle nezverejnili, s vymýšľaním konkrétnych čísiel však majú ešte chvíľu čas. Subaru WRX Sportswagon a GTB sa začnú predávať až v polovici roka 2022.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 7 obrázkov