Kým avizovaný 5,13 metra dlhý štvormiestny alebo sedemsedadlový Lexus LM bude poháňaný hybridnou technikou, nové Volvo EM90 bude dostupné výlučne ako elektromobil. K jeho existencii si švédska automobilka pomohla zdieľaním kompletného hardwaru sesterského modelu Zeekr 009, s ktorým spoločne patria pod krídla čínskeho koncernu Geely.

Technické detaily si Volvo necháva na svetovú premiéru, ktorá prebehne 12. novembra 2023 a ešte v ten istý deň výrobca spustí objednávkový systém.

Dizajn Zeekru 009 vznikol vo Švédsku, dokonca v rodnom meste Volva.

Ak švédska značka nebude príliš rýpať v technike pôvodného Zeekru, na trh dorazí MPV s dĺžkou 5209 mm, šírkou 2024 mm, výškou 1848 mm a rázvorom 3205 milimetrov. Čínsky originál je predávaný v dvoch verziách (lacnejší za v prepočte 63 200 eur, drahší za 74 400 eur), pričom obe majú dva elektromotory, pohon 4x4, výkon 544 koní a 686 Nm.

To im stačí na zrýchlenie z miesta na stovku za 4,5 sekundy, odlišujú sa však kapacitou batérie. Základný má 116 kWh, model s väčšou kapacitou ponúkne 140 kWh. Podľa dosť preháňajúcej čínskej metodiky CLTC má prvá verzia dojazd 702 km, druhá dokonca 822 kilometrov.

Takto vyzerá interiér čínskeho originálu.

Zaujímavé tiež je, že dizajn Zeekru 009 vznikal v rodnom meste Volva, teda vo švédskom Göteborgu, v novom globálnom štylistickom centre Geely, navyše pod vedením bývalého šéfa dizajnu Bentley, Stefana Sielaffa.

V tejto chvíli nie je úplne jasné, či návrh pre Volvo vznikal v utajení súbežne so Zeekrom, podľa prvého oficiálneho obrázku Volva sa ale zdá, že EM90 bude skôr len preznačkovaný pôvodný model 009 s drobnými úpravami svetiel, masky a možno nárazníkov. Viac zmien sa dá čakať v interiéri. Predpokladáme, že sa Volvo bude snažiť vylepšiť kvalitu materiálov a drahšia bude asi tiež i základná výbava.

zdroj: Volvo