Zatiaľ čo Porsche naďalej udržuje pre niektoré modely a konkrétne verzie aj s manuálnou prevodovkou, Ferrari ju pred viac ako desiatimi rokmi úplne vypustilo z ponuky. Posledným modelom, ktorý ste mohli mať so spojkovým pedálom, bola California.
Aj keď mnohí nadšenci šoférovania nad týmto detailom pohŕdavo odfrknú, pravdou je, že zákazníci kupujúci Ferrari väčšinou radšej volia automat. Nakoniec, aj to bol jeden z dôvodov, prečo automobilku túto techniku prestala vyrábať.
Tak bude alebo nebude?
Zaujímavé je, že začiatkom tohto roka Gianmaria Fulgenzi, riaditeľ vývoja nových produktov naznačil, že manuál „je niečo, čo by sa mohlo stať niekedy v budúcnosti“. Jedným dychom ale dodal, že táto možnosť by bola striktne vyhradená len pre tie najkomplikovanejšie dostupné modely. Aspoň zatiaľ.
Najnovšia reakcia automobilky však niečo podobné prakticky popiera. Na nedávnej prezentácii modernizovaného modelu Roma, ktorý nesie nové meno Amalfi, opäť padla otázka možného návratu manuálnej prevodovky. Odpoveď nebola práve najzdvorilejšia. A naznačuje, že Ferrari má rozhovory na túto tému plné zuby.
Kúpte si a zrenovujte starý model
„Niečo vám ušlo! Manuálne prevodovky nájdete v mnohých našich klasických modeloch,“ odtrhol sa v rozhovore s kolegami z britského magazínu EVO Enrico Galliera, marketingový a obchodný ředitel Ferrari. „Môžete si vyskúšať naše fantastické manuály na našich fantastických podujatiach pre klasické automobily. Kto chce zažiť tento druh klasického zážitku, môže si kúpiť a zrenovovať naše fantastické klasické automobily a prísť na naše akcie,“ dodal Galliera.
Nedokážeme presne posúdiť tón, akým to zástupca automobilky oznámil, neboli sme tam. Ale v jeho odpovedi je viac ako len náznak podráždenia. A tušíme, že to pravdepodobne súvisí aj s tým, že sa ho pýtajú na manuálne prevodovky pomerne často. Záver stál tiež za to: „Ponúkame program Corsa Pilotti pre klasické modely, pretože mnohí nevedia vozidlá s manuálnou prevodovkou ovládať. Je to dôležitá skúsenosť, ktorú môžeme v prípade našich klasických áut ponúknuť,“ uzatvoril túto diskusiu Enrico Galliera.
Šanca limitne blízka nule
Mali by sme dodať, Ferrari skutočne nie je na túto techniku odkázané. A napriek obmedzovaniu výroby jeho zisky medziročne opäť stúpli. Šanca na manuál aj preto existuje zatiaľ len v teoretickej rovine.
zdroj: Evo