V prvom rade je na mieste otázka, či elektrické Ferrari v budúcom roku vôbec dorazí. Z Talianska totiž pred pár dňami dorazili správy o odklade prvého batériového modelu s pracovným názvom Elettrica kvôli rapídne upadajúcemu záujmu o tento typ pohonu v najvyšších poschodiach automobilovej hierarchie.

Svoje vie o tom Porsche, ktoré má problémy s predajom Taycanu a podobné starosti rieši tiež Mercedes s limuzínou EQS. A dokonca uznávaná Nevera z produkcie automobilky Mateho Rimaca, súčasného šéfa Bugatti, hlási ešte pomalší odbyt.

Pre Ferrari premiéra

V každom prípade platí, že pre Ferrari je čisto elektrický pohon neprebádané pole a je skrátka naozaj možné, že porovnáva svoju prvotinu s čínskym sedanom. V kontexte s tým by sme asi mali dodať, že nejde o výnimočnú záležitosť. Automobilky si celkom bežne požičiavajú konkurenčné produkty, nezriedka ich rozoberajú do skrutky a hľadajú možnosti, ako takto získané informácie využiť pri vývoji alebo zdokonaľovaní svojich áut.

Čo je na tomto prípade výnimočné, je fakt, kto od koho „opisuje“. Nie je tajomstvom, že šéf Xiaomi – Lei Jun – rád jazdí vo Ferrari, zaujíma sa o ne a na internete môžete dokonca nájsť video, ktoré ho zachytáva za volantom SUV Purosangue. Ak by ste ale pred pár rokmi povedali, že asi najslávnejšiemu výrobcovi športových áut na svete stojí za to preskúmať čínske auto, klepali by si všetci okolo vás na čelo.

Na Nordschleife neuveriteľne rýchle

Veci sa ale evidentne menia. A to veľmi rýchlo. SU7 Ultra je s výkonom 1547 koní (!) a časom 7:04,957 minúty najrýchlejším sériovým elektromobilom na Nürburgringu, pričom prototyp tohto auta zvládol Nordschleife dokonca za 6:22,091 minúty a pred ním sú len dve autá – na druhom mieste špeciál Volkswagen ID.R a prvé Porsche 919 Evo.

Sériové SU7 Ultra je navyše neprehliadnuteľné vďaka výrazne žltému laku a rýchlym pruhom, takže nakoniec asi neprekvapuje, že si ho niekto v továrni Ferrari všimol a nafotil ho.

zdroj: Carscoops