Tento konkrétny automobil bol vyrobený v novembri 2016, teda nemá za sebou ešte ani 9 rokov a už na ňom stihli najazdiť 697 tisíc kilometrov. Pri rozpočítaní to vychádza na viac ako 6500 kilometrov za mesiac, teda ročne okolo 80 tisíc kilometrov. To všetko pri priemernej spotrebe (podľa dobového cenníka a údajov výrobcu) 8,7 l/100 km.
S priemernou cenou benzínu za celé toto obdobie na úrovni okolo 1,5 eura za liter (a to som to možno trochu podcenil) sa dostávame k cene za palivo za toto obdobie na úrovni okolo 91 tisíc eur (o presné číslo asi nejde, keďže je ťažké odhadnúť ho). To je naozaj úctyhodná hodnota, za ktorú by sa dnes dal kúpiť malý byt v nejakom slovenskom okresnom meste.
Nejaké opotrebenie je viditeľné už aj na fotkách
Zaujímavosťou je, že zatiaľ čo iné podobne popisované autá s vysokým nájazdom mali relatívne zachovalý interiér, tento Mercedes už na vodičovom sedadle nesie minimálne známky únavy. Stále je to však s ohľadom na daný nájazd zanedbateľné, takže priekupníkom nepochybne preletí hlavou myšlienka, o koľko by sa dali stočiť kilometre, aby si to bežný zákazník nevšimol. O 120 tisíc? Asi nemusím dodávať, že tento konkrétny kus má nadštandardnú výbavu, okrem iného svetlá LED Inteligent Light, odvetrávané predné aj zadné sedadlá či paket so zatmavenými zadnými sklami a elektrickými roletkami. Niekoho určite zaujme aj ešte pôvodná fólia na nakladacej hrane kufra, ktorú dáva automobilka do auta pred prepravou, aby sa nepoškodila. Očividne sa do týchto priestorov často nikto nepozeral.